حجت‌الاسلام احمد سالک:  حرکت چند میلیونی مردم از نجف به کربلا قدرت مانور اسلام و مسلمین است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهپیمایی اربعین، این حرکت را قدرت مانور اسلام و مسلمین در مقابل چشمان دشمنان اسلام دانست.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام احمد سالک اظهار کرد: این حرکت بسیار گسترده چندین میلیونی مردم از نجف تا کربلای امام حسین(ع) یک قدرت مانور اسلام، مسلمین و تشیع است و این قدرت مانور در مقابل چشمان دشمنان اسلام رقم می‌خورد که مردم بیش از 80 کیلومتر از نجف به سمت کربلا پیش می‌روند.

وی ادامه داد: چند نکته در این مساله نهفته است که باید به آن‌ها توجه کرد؛ نکته اول ماهیت فرهنگ عاشورای امام حسین(ع) است که در جهان امروز انعکاس بین‌المللی پیدا کرده است و این حرکت میلیونی بین نجف و کربلا گرچه توام با خطراتی است و احتمال هرگونه خطر و ناامنی از ناحیه داعش و تکفیری‌ها و جریانات دیگر وجود دارد ولی شور و شوقی که در مردم و جوانان وجود دارد هرگونه خطری را خنثی می‌کند.

وی تاکید کرد: پیام اول این حرکت تقویت روحیه معنوی مبتنی بر فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) است که تابلوی این حرکت هیهات من‌الذله است؛ نکته دوم این است که عشق، شور و علاقه‌مندی مردم به اباعبدالله‌الحسین (ع) موجب یک انسجام درون تشکیلاتی در جهان اسلام می‌شود به تعبیر دیگر عامل وحدت امت‌های اسلامی در سراسر جهان است. علاوه بر مسلمین شاهدیم که عده‌ای از مسیحیان از 26 کشور جهان حضور پیدا می‌کنند یعنی اینجا مرکز انسجام درون تشکیلاتی به اقتضای اتحاد مسلمین حول محور امام حسین (ع) است.

نماینده مردم اصفهان افزود: مساله بعدی که پیامی برای خارجی‌ها و دشمنان اسلام است این است که اگر مسلمین در سراسر جهان احساس خطری برای اصل اسلام و مقدسات اسلام کنند، قدرت دارند که بنیان دشمنان اسلام را برکنند. این پیام، پیام مهمی است یعنی ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم، آمریکا و سران سلطه باید بدانند که اگر حرکتی به وجود بیاید اثری از آن‌ها نخواهد ماند.

این نماینده اصولگرای مجلس گفت: پیام دیگر این مساله تقویت روابط کشورهای همجوار جمهوری اسلامی از جمله ایران، عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان و 15 کشور همسایه ماست. محور اربعین امام حسین موجب انسجام منطقه خاورمیانه به محوریت جمهوری اسلامی است. این چیزی است که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تفرقه و جدایی بیندازند اما راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین این توطئه و نقشه اختلاف بینداز و حکومت کن را خنثی می‌کند. البته شرط این مساله این است که سران کشورهای همسایه ما این موضوع را با وجود خود درک کنند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: گسترش فرهنگ امام حسین(ع) به محوریت جمهوری اسلامی در سراسر دنیا رو به گسترش است. امیدواریم مردم ما به سلامت برگردند و هیچ خطری برای آن‌ها نباشد. نکته دیگری هم که وجود دارد این است که لشکر اسلام با حضور کشورهای مختلف تشکیل می‌شود و ان‌شاءالله فلسطین را از دست اسرائیل غاصب آزاد خواهد کرد. مسیر لشکر اسلام از کربلا و سپس به فلسطین اشغالی است.

302/300

کد خبر: 706281

وب گردی

وب گردی