تدوین بسته ویژه حمایت از بیماران صعب‌العلاج تا پایان امسال

رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت از برنامه این وزارتخانه برای تدوین بسته خدمتی ویژه بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر کرمانچی در خصوص اقدامات وزارت بهداشت برای تدوین پروتکلی مشخص در حوزه درمان برخی بیماری‌ها مانند اوتیسم گفت: ما به صورت مشخص برنامه ویژه‌ای برای اوتیسم نداریم، اما وزارت بهداشت درحال تدوین بسته‌های خدمتی مورد نیاز بیماران صعب‌العلاج است.

او ادامه داد: این بسته‌ها با دو هدف اصلی آماده می‌شوند؛ اولین هدف این است که خدمت را به نقاطی که بیمار حضور دارد ببریم؛ یعنی برای مردم افزایش دسترسی ایجاد کنیم. هدف دوم نیز محافظت مالی از مردم است.

کرمانچی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله طراحی این مجموعه هستیم، افزود: این بسته با همراهی اساتید دانشگاه و صاحب نظران اقتصاد سلامت در حال طراحی است تا خدمات از نظر مالی و سلامت مناسب و به نفع بیماران باشد.

رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: باید ببینیم چه میزان از این خدمات را می‌توانیم با کمک وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه‌گر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهیم. همچنین به نظر می‌رسد تا پایان امسال بتوانیم طراحی این بسته‌ها را به پایان برسانیم.

700700

کد خبر: 706284

وب گردی

وب گردی