دبیر کل حزب موتلفه : مانور اربعین اجازه نمی‌دهد طمع دشمنان به کشورهای اسلامی بیشتر شود

یک فعال سیاسی اصولگرا، ‌گفت: راهپیمایی اربعین نماد قدرت نرم اسلام و طرفداران تحول اسلامی است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین علاوه بر خواهران و برادران اهل سنت برخی از اهل کتاب هم شرکت می‌کنند، بنابراین اربعین مانور ادیان توحیدی هم محسوب می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: قدرت‌های غربی با آفرینش گروهک‌های تروریستی که ادعاهای اسلامی دارند، قصد این را داشت که برای جهان اسلام مشکل ایجاد کند تا قدرت جهان اسلام به جای آنکه به توسعه اسلام معطوف شود، صرف خنثی کردن توطئه غربی‌ها، تکفیری‌ها و تروریست‌ها شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین می‌تواند غلط بودن مبادلات دشمن برای تسلط بر منطقه را برهم بزند، خاطرنشان کرد: دشمنان گرچه هیچ وقت از دشمنی با اسلام دست برنمی‌دارند اما مراسم باشکوه اربعین به تدریج آنها را به این نتیجه می‌رساند که سر جای خود بنشینند و کشورهای خود را با امکانات خودشان اداره کنند و از طمع به امکانات مادی جهان اسلام چشم بپوشند.

حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: البته آنها هم اکنون به این نتیجه رسیده‌اند اما قدرت نرم و سخت پیروان واقعی اسلام می‌تواند دشمن را مجبور کند که جهان اسلام را ترک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر مانورهایی مثل راهپیمایی اربعین نباشد، طمع دشمن به ثروت‌های مادی کشورهای اسلامی روز به رورز بیشتر می‌شود. راهپیمایی اربعین که حرکت وسیع مردمی است هرچه بیشتر باید توسعه یابد.

302/300

کد خبر: 706308

وب گردی

وب گردی