وزیر علوم در دیدار با دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه کردستان ، بر نقش این دانشگاه در توسعه فرهنگی کردستان تاکید کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آخرین برنامه سفر خود به کردستان با دانشجویان فعال در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه کردستان دیدارو گفتگو کرد.

ه گزارش ایسکانیوز، در این دیداردکتر محمد فرهادی با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان، محیط دانشگاه را در انجام فرآیند توسعه تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی همسو با اهداف و آرمان‌های انقلاب در دانشگاه‌های کشور مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وزیر علوم افزود: دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر باید نقش خود را در توسعه فرهنگی کردستان ترسیم و در جهت دستیابی به آن برنامه ریزی کند.

دکتر فرهادی در ادامه گفت: دانشگاه کردستان امروزه با 9 هزار نفر دانشجو به سرعت در حال رشد است و بیش از 50 درصد آموزش های این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی است و برنامه های وزارت علوم برای ارتقای این دانشگاه به قطب علمی منطقه در دست اجراست.

وزیر علوم در خصوص گسترش دیپلماسی علمی با کشورهای همجوار گفت: از ظرفیت مراکز دانشگاهی استان های مرزی برای توسعه روابط آموزشی و تحقیقاتی با کشورهای همسایه استفاده می شود و می توانیم با پذیرش دانشجو، تبادل استاد و تحقیقات مشترک با کشورهای هم مرز همکاری علمی مشترک داشته باشیم.

همچنین در این دیدار نمایندگان انجمن اسلامی، بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی، کانون‌های فرهنگی، نشریات دانشجویی و انجمن صنفی دانشجویی دانشگاه کردستان حضور داشتند و دیدگاه ها و دغدغه‌های خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

گفتنی است وزیر علوم در سفر به کردستان ، با حضور در دانشگاه کردستان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه و کلنگ زنی خوابگاه پسرانه، با هیئت رئیسه و روسای دانشگاه‌های این استان دیدارو گفتگو کرد.

200

کد خبر: 706351

وب گردی

وب گردی