طرح پاکبانان اربعین در اردبیل اجرا شد

با همکاری مشترک انجمن مردم نهاد دیده‌بانان طبیعت و شهرداری اردبیل، طرح پاکبانان اربعین در شهر اردبیل اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، صادق پناهی دبیر انجمن مردم نهاد دیده‌بانان طبیعت اردبیل با اعلام این خبر گفت: به نیت روز اربعین چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، 40 نفر از جوانان این انجمن در قالب طرح پاکبانان اربعین اقدام به پاکسازی معابر عمومی مسیر دسته‌جات عزاداری کردند.

وی با بیان اینکه در طرح پاکبانان اربعین از نیروهای جدید علاقمند بصورت داوطلبانه حضور داشتند، افزود: تلاش می‌کنیم طرح پاکبانان محرم از بحث پسماند خارج شده و به بحث تغییر رفتار اجتماعی تبدیل شود.

پناهی اضافه کرد: در قالب این طرح تنها هدف ما جمع‌آوری پسماند از سطح شهر یا زباله‌های مردم نیست، بلکه ایجاد احساس تعلق مردم نسبت به پاکیزگی شهرشان است، تا براساس فرهنگ، تاریخ و تمدن دیرین این دیار بتوانیم خود مردم را علاقمند به تمیزی و پاکیزگی شهرشان بکنیم.

دبیر انجمن مردم نهاد دیده‌بانان طبیعت اردبیل با بیان اینکه امسال دومین سال اجرای طرح پاکبانان محرم را شاهد بودیم، تصریح کرد: میزان استقبال در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال زیاد بود که امید می‌رود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال‌های آتی شاهد افزایش این تعداد داوطلب باشیم.

پناهی خاطرنشان کرد: پاکبانان محرم در واقع احیای یک سنت تاریخی در شهر اردبیل است که از گذشته هم در این شهر وجود داشته است که امیدواریم با تثبیت این سنت بتوانیم یک افتخار دیگر به نام اردبیل در سطح شهر اردبیل به ثبت برسانیم.

کد خبر: 706366

وب گردی

وب گردی