اولین پیش‌بینی‌ها از انتخابات سال ۲۰۱۸ روسیه

بیش از نیمی از مردم روسیه خواهان انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به‌ عنوان رییس جمهور روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۸ هستند.

به گزارش ایسکانیوز بنا بر نظرسنجی مرکز آماری«لواندا سنتر» که در روزنامه «ودموستی» منتشر شده، ۶۳ درصد مردم روسیه خواهان انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به‌ عنوان رییس جمهور روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۸ هستند.
بر اساس این نظرسنجی تنها ۲۶ درصد روس‌ها معتقدند که تا این تاریخ رهبر جدیدی برای روسیه پیدا خواهد شد.
بنا بر اطلاعاتی که مرکز آماری «لواندا سنتر» منتشر کرده، ۱۸ درصد روس‌ها علاقمند نیستند که پوتین را بعد از سال ۲۰۱۸ در نقش رئیس جمهور خود ببینند، این درحالیست که ۴۹ درصد روس‌ها به این سوال که «آیا امکان پدید آمدن آلترناتیوی برای پوتین وجود دارد؟» پاسخ «خیر» را برگزیدند.
آمار مذکور درحالی منتشر می‌شود که در سال ۲۰۱۲ تنها ۳۴ درصد روس‌ها نسبت به انتخاب مجدد پوتین به عنوان رئیس جمهور ابراز علاقه کرده بودند و ۴۹ درصد آنها اعتقاد داشتند که فردی که توانایی جایگزینی رهبر فعلی روسیه را خواهد داشت، وجود دارد.
بنا بر آمار این مرکز میزان حمایت از دولت روسیه در سال ۲۰۰۸ افول زیادی داشت و در عوض میزان افرادی که معتقد بودند کشور وارد یک بن بست خواهد شد، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشت، اما بازگشت کریمه به روسیه از طریق ایجاد ایده «تولد مجدد ابرقدرتی روسیه در جهان» و با استفاده از تقویت احساسات ملی گرایانه، شرایط را بصورت ریشه ای تغییر داد.
عموم ۲۶ درصد علاقمند به تغییر رهبری روسیه را اقشاری که از زندگی شخصی خود راضی نیستند و با سیستم سیاسی این کشور آشنایی ندارند، تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

303/602

کد خبر: 706390

وب گردی

وب گردی