مراسم اربعین حسینی در کابل پایتخت افغانستان برگزار شد

آیین های اربعین حسینی در مساجد و تکایای غرب ومناطق مرکزی کابل پایتخت افغانستان با حضور صدها تن از عاشقان خاندان عصمت و طهارت و محبان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز مساجد غرب کابل در این روز شاهد جمعیت کثیری از دوستداران امام حسین (ع) بود که در آیین های چهلمین روز شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.
سوگواران اربعین سالار شهیدان و یاران باوفایش در جای جای غرب و برخی مساجد مناطق مرکزی کابل با نوحه خوانی و سینه زنی به عزاداری پرداختند.
مداحان خاندان اهل بیت دراین روز به ذکر مصیبت های حضرت زینب (س) بعد از شهادت سیدالشهدا پرداختند و مداحان در سوگ حضرت امام حسین (ع) نوحه سرایی کردند.
دراین مراسم معنوی در کنارسخنرانی و مداحی هیات های مذهبی، سوگواران با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به سوگواری و عزاداری پرداختند.
«تکیه خانه عمومی قلعه فتح الله» در مرکز شهر کابل نیز شاهد برگزاری مراسم اربعین بود و صدها تن از سوگواران و عزاداران امام حسین (ع) در آن گردهم آمدند و در سوگ آن حضرت، به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
مراسم محرم و اربعین حسینی با گذشت هر سال در مناطق مختلف افغانستان پررنگ تر شده و شیعیان این کشور با وجود تهدید های تروریستی به عزاداری و نوحه سرایی می پردازند.
همچنین مراسم اربعین حسنی با حضور کارکنان نهادهای ایرانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.
دراین مراسم که محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز حضور داشت، حجت الاسلام و المسلمین واعظ زاده در باره مصیبت های حضرت زینب کبری برای حاضران سخنرانی کرد.

منبع: ایرنا

303/101

کد خبر: 706395

وب گردی

وب گردی