جهانگیری: راهپیمایی اربعین حسینی نماد صلح و آزادگی است

معاون اول رئیس جمهور راهپیمایی اربعین حسینی را نماد صلح و آزادگی دانست و گفت: با شناسایی نقاط ضعف این مراسم باید به یک حرکت ماندگار تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، جهانگیری امروز (یکشنبه) در جمع نمازگزاران موکب حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر نجف به کربلا، با قدردانی از دولت عراق افزود: دولت عراق درگیر نبرد با داعش در موصل است بنابراین مدیریت چنین مراسمی بسیار سخت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دولت عراق در موصل در حال نبرد است تا آخرین پایگاه داعش و تکفیری ها را از بین ببرد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تماس تلفنی خود با نخست وزیر عراق تصریح کرد: یک و نیم میلیون نفر ساکن موصل هستند که در یک سنگر تلاش می کنند تروریست ها را خارج کنند.
جهانگیری ادامه داد: دولت عراق همزمان با این نبرد بزرگ، پذیرای میلیون ها زائر حسینی است، تامین امنیت این مراسم کار بزرگی است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در کنار دولت و ملت عراق است.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت اربعین حسینی گفت: خون سالار شهیدان از صدر اسلام تا امروز می جوشد و راه رستگاری پیش پای همگان می گذارد.

جهانگیری افزود: چه صدر اسلام که نیاز به یک حرکت برای احیای اسلام بود و چه امروز که ١٤ قرن گذشته است، راه رستگاری پیش پای جهانیان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اربعین تبدیل به یک پدیده استثنایی شده است که میلیون ها انسان عاشق با شعار عدالتخواهی و صلح طلبی مسیر بارگاه امام حسین (ع) را طی می کنند.
معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: این موضوع در دنیای فعلی تبدیل به یک اتفاق استثنایی شده است که میلیون ها انسان با فرهنگ های مختلف را در یک مسیر قرار می دهد.

300/302

کد خبر: 706412

وب گردی

وب گردی