عبور11 میلیون جوان از سن ازدواج/ نرخ بالای طلاق در تهران، البرز و گیلان

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون جوان ایرانی از سن طبیعی ازدواج گذشته‌اند و این مسئله نشان دهنده آنست که باید در برنامه‌ریزی‌ها، سیاستگذاریها و مداخلات خود بررسی‌های بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا حبیب الله مسعودی فرید گفت: بر اساس آمار سازمان ثبت احوال، سالانه بیش از ۷۵۰ هزار ازدواج در کشور ثبت می‌شود که از این تعداد حدود 150 هزار زوج مشاوره های قبل از ازدواج انجام می دهند؛این در حالیست که بیش از ۱۱ میلیون جوان مجرد ایرانی نیز سن طبیعی ازدواج را رد کرده‌اند.

وی در ادامه به وضعیت «طلاق» در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 190 مرکز مداخله برای کاهش طلاق ، در کشور فعال است که با پیگیری‌های 6 ماهه و یک ساله ، 30 درصد از پرونده‌های درخواست طلاق ، منجر به سازش شدند .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور هم چنین ضمن بیان آنکه بیشترین طلاق ها در 5 سال نخست زندگی مشترک رخ می دهد؛گفت: براساس آمار سال گذشته سازمان ثبت احوال، حدود 48 درصد طلاق ها در «5 سال اول» و حدود 15 درصد طلاق ها در «سال اول» ازدواج رخ می دهد که در چنین شرایطی حتما باید یک نظام "رصد و دیده بانی" برای حل آسیب‌ها و مشکلات در کشور داشته باشیم تا بتوان با رصد عوامل خطر، آینده‌نگری کرده و مداخله به هنگام داشته باشیم.

فرید تصریح کرد: در حال حاضر فقدان این نظام دیده بان در بسیاری از حوزه‌ها حتی در بسیاری از جنبه‌های نظام سلامت کشور به شدت احساس می‌شود؛ این درحالیست که تنها بخشی از این نظام دیده‌بانی در اختیار داشتن «بانک اطلاعاتی» است که به موجب آن می‌توان تصویر درستی از یک مشکل اجتماعی ارائه داد.

وی افزود: در حال حاضر در استان‌های تهران، البرز و گیلان نرخ طلاق بالاست اما در مقابل وضعیت طلاق در استان یزد دارای شیب بالایی است که برای انجام مداخلات صحیح باید عوامل مختلف با هم در نظر گرفته شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان بر بررسی و مطالعات بیشتر در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست گذاریها و مداخلات دستگاه‌های فعال در حوزه آسیب های اجتماعی به منظور اجرای طرح‌های موثر در کشور تاکید کرد.

700700

کد خبر: 706419

وب گردی

وب گردی