مشعل: منع پخش اذان در قدس "بازی با آتش" است

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که دونالد ترامپ باید بداند منطقه جز در صورت احقاق حقوق ملت فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی روی آرامش به خود نخواهد دید.

به گزارش ایسکانیوز خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه، درباره انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا گفت: تغییر رئیس جمهور آمریکا فرقی به حال ما نمی‌کند، ما به هر حال و تحت هر شرایطی به دنبال خواسته‌های خود هستیم.

وی تاکید کرد: می‌دانیم که تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی بر مساله فلسطین و کل مسائل منطقه تاثیر می‌گذارد، اما آن چیزی که تاریخ ساز است مبارزات ملت‌هاست.

مشعل تاکید کرد که روسای جمهور آمریکا چه ترامپ و چه غیر از او، این حقیقت را خواهند فهمید که لجاجت رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند معادله‌ساز باشد.

وی از ترامپ خواست که سیاست خارجی آمریکا را تغییر دهد و از شکست دولت‌های قبلی آمریکا در منطقه درس عبرت بگیرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پخش اذان در قدس به منزله "بازی با آتش" است.

مشعل تصریح کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر در مسجد مبارک الاقصی و نیز جلوگیری آن از پخش اذان در قدس به منزله بازی با آتش است و این اقدام با واکنش خشم ملت فلسطین و تمامی ملت های امت اسلامی مواجه شده است.

وی افزود، رژیم صهیونیستی پس از مشاهده واکنش‌ها و از ترس اینکه این اقدام مقدمه‌ای برای توقف آیین‌های مذهبی یهودیان شود، پیشنویس این قانون را از کنست پس گرفت و در واقع، خشم ملت فلسطین این پیام را به صهیونیست‌ها رساند که جلوگیری از پخش اذان در قدس خط قرمز فلسطینی‌ها است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطر نشان کرد که برقراری ثبات و آرامش در منطقه منوط به برخورداری ملت فلسطین از حقوق خود و برچیده شدن بساط اشغالگری است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 706437

وب گردی

وب گردی