آسیب ۲ درصدی دانشجویان علوم پزشکی در حوزه سلامت روان

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: براساس طرح سنجش سلامت روان که سال گذشته اجرا شد، ۲ درصد از دانشجویان علوم پزشکی در حوزه سلامت روان دچار آسیب هستند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا فراهانی با اشاره به نتاج طرح سنجش سلامت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: این طرح برای اولین بار برای دانشجویان ورودی سال گذشته علوم پزشکی اجرا شد و بیش از ۲۷۰ سئوال داشت و در واقع با یک تست متمرکز دانشجویان مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: براساس نتایج این طرح ۲ درصد از دانشجویان در حوزه سلامت روان دچار آسیب بودند، ۱۸ درصد در معرض آسیب ها بودند و حدود ۴۰ درصد مشکوک اعلام شدند که باید با آنها مصاحبه صورت می گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اسامی و اطلاعات این دانشجویان به دانشگاه ها ارائه شده و کلاس های توجیهی نیز برگزار شد در واقع مشاوران دانشگاه ها با روش مصاحبه، باید نتیجه مصاحبه آن ۴۰ درصد را مشخص می کردند که تا آخر آذرماه نیز نتایج این ۴۰ درصد مشخص می شود.

وی یادآورشد: با توجه به نتایج خوبی که ازاین تست بدست آوردیم، امسال پرسشنامه طرح سنجش و سلامت روان را برروی سایت قرار دادیم و دانشجویان در زمان انتخاب واحد ملزم هستند که پرسشنامه مذکور را نیز تکمیل کنند.

201

منبع: مهر

کد خبر: 706449

وب گردی

وب گردی