آذر ماه 95 با هوای پاک آغاز شد/هوای تهران طی 2 روز آینده در بیشتر نقاط سالم می ماند

پایتخت در اولین روز آذر ماه 95 پس از 11 روز آلودگی متوالی هوای پاک را تجربه کرد.

به گزارش ایسکانیوز،مریم نادری مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: هوای تهران پس از تحمل 11 روز آلودگی متوالی هوا روز گذشته با شاخص کیفیت هوا 67 در شرایط سالم قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی در شهر تهران، با برقراری شرایط جوی ناپایدار کیفیت هوا افزایش یافت و با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز دوشنبه(امروز)، از ساعات اولیه روز سرعت باد روند افزایشی خواهد داشت و طی برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید و بارندگی پیش بینی می‌شود. این شرایط کمابیش برای روز سه شنبه نیز ادامه داشته و در برخی ساعات وزش باد شدید غربی دور از انتظار نیست. همچنین پارامتر دما طی دو روز آینده کاهش محسوسی خواهد داشت.

مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: بدین ترتیب نتایج پیش بینی آلودگی هوا بر برقراری شرایط مطلوب کیفی هوا در روز های پیش رو دلالت می کند و انتظار می رود امروز تنها افزایش نسبی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در برخی ایستگاه ها مشاهده شود و هوا در بیشتر نقاط تهران سالم بماند.

لازم به ذکر است شاخص کیفی هوای دیروز تهران 67 و در شرایط سالم قرار داشت، شاخص کیفی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به هشت صبح امروز (دوشنبه اول آذر) 50 و در شرایط پاک قرار دارد.

بر اساس این گزارش، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 50 ، میزان ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 29 و میزان منواکسید کربن در هوا 29 است.

700/701

کد خبر: 706470

وب گردی

وب گردی