دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آب و فاضلاب روستایی استان یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و سازمان آب و فاضلاب روستایی استان به امضای دو طرف رسید.

به گزارش ایسکانیوز، در نشست عقد همکاری مشترک، دکتر معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با امکانات بسیار خوبی که در اختیار دارد، می‌تواند در صورت ورود به حل مشکل صنعت استان راه حلی داشته و اکنون زمان آن رسیده که علاوه بر تولید مقاله که بخشی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها در کشور است به بحث انجام پروژه ها و طرح های پژوهشی نیاز سنجی شده در صنعت استان و کشور گام برداریم چراکه توانایی و تخصص، لوازم و امکانات آن در دانشگاه موجود است.

طباطبایی انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی و اطلاع رسانی جامع آن را فرصتی برای دستیابی دانشجویان و محققان و اساتید به فرصت‌های پژوهشی و حل مشکلات استان ذکر کرد.

دکتر محمد فاتحی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد هم ارتباط مستقیم سازمان متبوع خود را خدمت در حیاتی ترین نیاز مردم دانست و گفت: سیاست های سازمان آب و فاضلاب کشور تعامل خوب و سازنده با حوزه پژوهشی و دانشگاهی است و امیدواریم با انعقاد چنین تفاهم نامه هایی این سیاست بیش از گذشته محقق شود.

فاتحی خواستار ورود دانشگاه در معضلات آب روستایی چون تصفیه فاضلاب، آب شیرین کن‌ها، بازچرخانی آب، کیفی سازی منابع آب رسانی، اصلاح الگوی مصرف شد.

وی از فعالیت دفاتر تحقیقات و ارتباط با صنعت در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد و گفت :دفاتر تحقیقات و ارتباط با صنعت در شرکت آب و فاضلاب روستایی آمادگی پشتیبانی از اختراع، انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه بهینه سازی الگوی مصرف و یا هر طرحی که به صنعت آبرسانی کمک می‌کند را دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خواستار فعالیت شرکت های دانش‌بنیان در اختراع، تولید کنتورهای انشعاب آب با تمرکز و رعایت اصل صرفه جویی و اصلاح مصرف و الگوهای خاص و خلاقانه شد.

دکتر نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز با تشکر از زحمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با توجه به حجم فعالیت آنها در استان آمادگی دانشگاه را برای همکاری همه جانبه و کمک به حل مشکل مصرف آب بویژه در روستاها اعلام کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات، تجهیزات، نیروی متخصص انسانی دانشجویی و اعضای هیأت علمی و پتانسیل خوب دسترسی به شبکه های آزمایشگاهی در سراسر کشور که ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است با تمام توان در کنار حل مشکل استان خواهد ایستاد.

نصیری زاده نوید از ترغیب و تمایل شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام طرح های تحقیقاتی و تولید محصول علمی که بتواند صنعت آب رسانی استان را یاری کند نیز خبر داد.

تفاهم نامه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد و واحد یزد با هدف تقویت و توسعه همکاری بیش از گذشته به امضای دو طرف رسید.

200

کد خبر: 706480

وب گردی

وب گردی