هیئت عالی رتبه دانشگاه بابل عراق در دانشگاه صنعتی امیر کبیر

هیئت عالی‌رتبه دانشگاه بابل عراق از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد شوشتری، مدیر برنامه‌های دوره‌های آموزشی مشترک آسیا و آفریقا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه بابل از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور عراق است که دارای 24 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
وی افزود : در این بازدید موضوعاتی از قبیل اعزام دانشجو، برگزاری فرصت‌های مطالعاتی اساتید و انتخاب اساتید راهنما مشترک میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه بابل، برگزاری کنفرانس مشترک، انتشار مقالات مشترک علمی و پذیرش کارآموز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شوشتری با بیان اینکه دانشگاه بابل در رشته‌های مختلف فنی و مهندسی فعال است، گفت: قرار است با این دانشگاه در زمینه ایجاد آزمایشگاه‌های مختلف در حوزه انرژی و فناوری‌های نوین همکاری کنیم.
مدیر برنامه‌های دوره‌های آموزشی مشترک آسیا و آفریقا در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این هیئت از آزمایشگاه‌های دانشکده مهندسی معدن، پلیمر، مکانیک و پژوهشکده انرژی‌های نو دانشگاه نیز بازدید کردند.
وی همچنین افزود: توافقات اولیه صورت گرفته و قرار است در آینده نزدیک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های ذکرشده میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه بابل عراق منعقد شود و برای هرکدام از مفاد قرارداد نیز الحاقیه ای جهت اجرایی سازی بندهای مختلف، امضا خواهد شد.
گفتنی است این دانشگاه در نظام رتبه‌بندی QS، رتبه 32 در میان حوزه کشورهای های عربی را دارا می‌باشد.

201

کد خبر: 706523

وب گردی

وب گردی