ارائه یک اختراع از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش آلودگی هوا/ تشریح نحوه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح نحوه حمایت دانشگاه آزاد از طرح‌های دانش‌بنیان گفت: محققان این دانشگاه طرحی ارائه کردند که بخارات بنزین را بازیافت کرده و به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد با بیان اینکه برنامه‌های این باشگاه بر اساس تجاری‌سازی ایده‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل تنظیم شده است، گفت: تمام اقدامات حوزه علم و فناوری دانشگاه آزاد را در 14 کتاب منتشر کردیم که 2 هزار و 240 طرح در این کتاب‌ها آمده است.

وی ادامه داد: رکوردهای علمی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد در جهان ثبت شده به طوری که 15.2 درصد کل رکوردهای علمی دانشگاه آزاد مربوط به این باشگاه است. در صورتی که 2.5 درصد بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد در اختیار ما بوده است.

زارع ادامه داد: تعداد 3 هزار و 560 اختراع از سوی پژوهشگران این باشگاه به ثبت رسیده که 140 اختراع تجاری شده یا در حال تجاری‌سازی است.

به گفته وی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد در همایش بین‌المللی در دانشگاه های امیرکبیر، علم و صنعت و خواجه‌نصیر در زمینه‌های مختلف مانند شیمی، مهندسی شیمی، برق، حسابداری، مدیریت و اقتصاد برگزار کرده است.

وی گفت: حمایت از تجاری‌سازی محصولات اعضای باشگاه به این صورت است که این باشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان را تحت پوشش قرار می‌دهد و حتی در برخی طرح‌های دانش‌بنیان شریک می‌شود.

زارع با بیان اینکه بحث ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان در دنیا بسیار مطرح است اظهار داشت: ما هر چه می‌توانیم باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم تا درصد موفقیت بالاتر برود.

وی افزود: حمایت‌های این باشگاه بر اساس برنامه راهبردی انجام می‌شود که بحث کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول نیز در این برنامه بسیار مورد تأکید است.

به گفته زارع در حال حاضر باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد دارای 70 هزار عضو در 380 واحد در سراسر کشور است.

وی گفت: همچنین اختراعات بسیاری داریم به طور مثال یک اختراع که گازهای بنزین را از باک‌ها می‌گیرد و بازیافت می کند ارائه شد که این اختراع برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست بسیار کارایی دارد و آن را به فن‌بازار ارائه دادیم.

201

منبع: فارس

کد خبر: 706580

وب گردی

وب گردی