قیمت ال ان جی در آسیا به بالاترین میزان رسید

قیمت ال ان جی تک محموله‌ای در شرق آسیا هفته گذشته به بیش از هفت دلار برای هر میلیون بی تی یو رسید که در ١١ ماه گذشته بالاترین میزان است.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از نیکه یی ژاپن، رسیدن فصل سرما و افزایش واردات ال ان جی به کره جنوبی و چین سبب شد که قیمت این سوخت پاک هفته گذشته به بالاترین میزان در ماه‌های اخیر و حتی یک سال گذشته برسد.

قیمت تک محموله ال ان جی در شرق آسیا ١٢ تا ١٩ نوامبر ٢٠١٦ (٢٢ تا ٢٩ آبان) به بیش از هفت دلار برای هر میلیون بی تی یو رسید که در دسامبر ٢٠١٥ میلادی نیز همین قیمت گزارش شده بود.

قیمت این کالا از ماه آوریل امسال که پایین‌ترین میزان را به خود اختصاص داد تا کنون ٧٠ درصد افزایش یافته است.

قراردادهای تک محموله‌ای در مقایسه با قراردادهای بلندمدت مقرون به صرفه‌تر هستند و به همین علت افزایش تقاضا برای ال ان جی تک محموله‌ای در این منطقه، قیمت این سوخت را بالا کشید.

شرکت تحقیقاتی «اس اند پی گلوبال پلتس» گزار کرد: در پی زمین لرزه‌ای که سپتامبر امسال در کره شمالی روی داد، این کشور مجبور شد فعالیت چهار رآکتور هسته‌ای را متوقف کند و اکنون برای جبران کمبود انرژی به افزایش واردات ال ان جی روی آورده است.

سیمون فلاورز، مشاور انرژی در موسسه مشاوره بین‌المللی «وودمکنزی»، گفت: از آنجایی که ال ان جی منبع ارزان‌تری نسبت به ال پی جی و دیگر سوخت‌های فسیلی است، چین به تازگی میزان واردات این سوخت پاک را افزایش داده است.

101/402

کد خبر: 706661

وب گردی

وب گردی