کشتی آرای: با سیاست های جدید دولت صادرات طلا روند رو به رشدی را در پیش می گیرد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: براساس پیش بینی های انجام شده امکان اینکه طی ماه های پایانی سال تا حدودی میزان صادرات طلا به دیگر کشورها افزایش یابد، وجود دارد.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت صادرات طلا به دیگر کشورها گفت: تاکنون میزان صادرات طلا در کشور کمتر از حد معمول بوده اما طی چند وقت گذشته به دلیل وضع قوانین و تدوین برخی از آیین نامه ها شرایط صادرات تا حدودی بهبود یافته است.

وی در ادامه گفت: براساس پیش بینی های انجام شده امکان اینکه طی ماه های پایانی سال تا حدودی میزان صادرات به دیگر کشورها افزایش یابد، وجود دارد.

کشتی آرای دلیل عدم امکان صادرات طلا را اینگونه بیان کرد: میزان تولید و صادرات در حال حاضر با یکدیگر یکنواخت نیست و در حال حاضر میزان مصرف داخلی بیش از تولید است، بنایراین به دلیل متناسب بودن میزان مصرف در داخل کشور انگیزه ای برای صادرات وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباه وضعیت کنونی طلا در بازار داخلی گفت: طی چند روز اخیر عملکرد معاملات طلا در بازار بهبود یافته، داد و ستدها از رکود خارج شده و نیز قیمت ها در بازار در حال شفاف شدن هستند.

وی درباره قیمت طلا و سکه در بازار داخلی روز جاری گفت: طی هفته گذشته طلا در بازار با نوساناتی همراه بود اما اکنون قیمت ارز در بازار بر قیمت طلا بی تاثیر نبوده و باعث تغییرات اندکی در نرخ طلا و سکه شده است، در این خصوص می توان گفت که قیمت اونس جهانی با افزایش اندکی روبرو بوده و در مقابل ارز قیمت کاهش داشته است.

کشتی آرای تصریح کرد: آخرین قیمت اونس در بازار جهانی 1208 بود اما نرخ اونس جهانی در روز جاری به 1215 دلار رسیده است، با توجه به اینکه ارز در بازار نقش تعیین کننده ای را در قیمت طلا و سکه دارد تا حدودی کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پایان خاطرنشان کرد: قیمت هر گرم طلا در بازار داخلی 110 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی هم 1 میلیون و 100 هزار تومان بوده است.

101/401

کد خبر: 706707

وب گردی

وب گردی