485 هزار زائر اربعین به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزهای سه گانه مراجعه کرده اند

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت:485 هزار زائر اربعین به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزهای سه گانه مراجعه کرده اند.

به گزارش ابسکانیوز،دکتر پیرحسین کولیوند در این باره گفت: از ابتدای آغاز تردد زایران در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه تا امروز صبح 285 هزار و 683 نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه خدمت دهی به زوار اربعین همچنان در مرزهای سه گانه ادامه دارد، افزود: از این تعداد مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در مرزها،295 هزار و 127 نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: همچنین 190 هزار و 556 نفر از زائران عزیز اربعین به مراکز 115 مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 308 هزار و 542 نفر زایر مرد بوده اند، خاطرنشان کرد: همچنین 177 هزار و 141 زائر زن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده اند.

دکتر کولیوند افزود: 457 هزار و 933 نفر از زائران به دلیل مشکلات داخلی به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده اند.

وی افزود: دو هزار و 197 نفر از زائران اربعین نیزدر مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بر اثر تروما به مراکز مراجعه کرده اند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: 482 هزار و 141 نفر از افراد مراجعه کننده درمان و ترخیص شده اند و هم اکنون سه هزار و 509 نفر در مراکز و بیمارستان ها بستری هستند.

وی گفت: هدف ما خدمت مطلوب و به موقع به زائران است و تا زمانی که زایران در مرزها تردد داشته باشند کمیته بهداشت و درمان نیز به این عزیزان خدمات بهداشتی و پزشکی ارایه می دهد.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: موج بازگشت زائران به کشور از دو روز گذشته آغاز شده است و از زایران عزیز می خواهیم که در زمان برگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با رعایت نکات ایمنی سلامت خود و همراهانشان را حفظ کنند.

وی افزود: ما در کمیته بهداشت و درمان اربعین در عراق نیز به زائران خدمات مطلوبی ارایه داده ایم به گونه ای که با همکاری وزارت بهداشت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به یک میلیون نفر خدمات درمانی در بیمارستان های عراق ارایه شده است.
700/701

کد خبر: 706743

وب گردی

وب گردی