عضو فراکسیون امید در گفت و گو با ایسکانیوز: دانشگاه  آزاد اسلامی از نظر علمی سهم قابل توجهی در سطح رنکینگ جهان دارد

عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سهم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور ما از نظر علمی سهم قابل توجهی در سطح رنکینگ جهان است و در کشور پذیرفته است.

پروانه سلحشوری عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی و نماینده مردم تهران در خانه ملت، در خصوص تعامل دکتر میرزاده با مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز، گفت: اگر معاون پارلمانی و مدیر کل نماینده دانشگاه آزاد اسلامی فعال نبودند ما فراکسیونی با تعداد اعضای زیاد در مجلس به نام فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی نداشتیم. به نظر من حضور و علاقه مندی آنها به ایجاد این تعامل و شکل گیری این فراکسیون صورت گرفته و فراکسیون فعالی دارد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به این که دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی با فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی بر مبنای تعاملی که مجلس با معاونت پارلمانی دارد انجام شد، گفت: این دیدار باعث شد تا ما بتوانیم با کسی که بنیان گذار دانشگاه آزاد بوده است، ملاقات کنیم.

وی با بیان این که صحبت های آیت الله هاشمی حول دو محور بوده، گفت: بحث اول عملکرد مجلس شورای اسلامی و بحث دوم درباره روند شکل گیری و شرایط کنونی دانشگاه آزاد اسلامی بود.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت الله هاشمی به نکته بسیار جالبی اشاره کردند که نقد شرایط بود یعنی شرایط را بتوانیم بهتر کنیم. در صحبت هایشان ابتدا به بحث مجلس اشاره کردند که "این مجلس، مجلسی است که ویژگی های مجلس های قبل را ندارد، برای خودش مجلس جدید و خصوصیات خودش را دارد که مجلس تعامل و اعتدال است". نمونه بارز این مجلس را دیدیم که به سه وزیر رای اعتماد دادند و مردم ثمره رای خود را به طور ملموس می بینند.

وی ادامه داد: مجلس به سه وزیری رای داد که از مجلس گذشته رای نیاورده بودند این رای نشان داد که مجلس باز تعریف و هویت جدیدی برای خود تعریف کرده و مرزهای خود را هم کاملا مشخص کرده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به امیدواری آیت الله هاشمی رفسنجانی از مجلس کنونی ادامه داد: مجلس در حال حاضر مایه امیدواری مردم است، همینطور که پیش می رود از افراط و تفریط جلوگیری کند و امیدواری و دلگرمی را به مردم برگرداند.

عضو فراکسیون دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با عملکرد دانشگاه، گفت: دانشگاه آزاد ویژگی های خوبی دارد و به مردم خدمت می کند به همین دلیل گسترش زیادی پیدا کرده است؛ یعنی در هر شهر و حتی شهرهای کوچک و مناطق دوردست شعبه های دانشگاه آزاد را می بینیم .

وی با اشاره به دیداری که با مسوولین دانشگاه آزاد داشته است، گفت: اتفاقا در این دیدار هم دکتر میرزاده بودند. وی کار را به سمت دانشگاه کارآفرین شکل و جهت می دهند. هر استادی بتواند کاری را تعریف کند و درآمدی را برای دانشگاه به وجود بیاورد، هم از نظر درآمدی خودش سهم بیشتری خواهد داشت، هم باعث ارتقای کیفی دانشگاه می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای میرزاده در کنار این که مدیر توانمندی هستند شخصیت علمی بسیار برجسته ای دارند. از زمانی که دکتر میرزاده روی کار آمدند ارتقای کیفی وضعیت دانشگاه آزاد خیلی بهتر شده ، معاونین ایشان هم افراد برجسته،علمی و معتقد به کار علمی هستند. این فرق می کند با این که شما دانشگاهی را اداره کنید که فقط تفکر- تفکر این باشد که بخواهد چطور خرج را دربیاورد! چطور استاد را تامین کند! چطور دانشجو را از این دانشگاه فارغ التحصیل کند! بالاخره هزینه هایش چه می شود؟ شما دارید دانشگاه را به سمتی سوق می دهید که از طرف علمی بتواند دانشجوی باسواد و توانمندی باشد و سطح کل دانشگاه آزاد در سطح کشور کمک خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در عین حال شما می دانید که سهم دانشگاه آزاد در کشور ما از نظر علمی سهم قابل توجهی در سطح رنکینگ جهان است و در کشور پذیرفته شده است. آن گونه نیست که دانشگاه آزاد بگویند مثلا دانشجو فارغ التحصیل دانشجوی آزاد و فلانی دولتی است، دانشجویان دانشگاه آزاد توانستند نشان دهند که توانمندی هایی دارند و انشالله بتوانیم از وجود دانشگاه آزاد در اقصاء نقاط کشورمان به خوبی بهره ببریم و دانشجویان خوب و متعهدی تحویل جامعه بدهیم.

گفت و گو از راضیه فراهانی

302/300

کد خبر: 706745

وب گردی

وب گردی