برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نماز جماعت و برکات آن در دانشگاه آزاد اردبیل

کارگاه آموزشی آشنایی با نماز جماعت و برکات آن به مدت 8 ساعت ویژه کارکنان در واحد اردبیل برگزار شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اردبیل گفت: این کارگاه در راستای توافقنامه دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد اقامه نماز کشوری که همه ساله ازسوی ریاست عالیه دانشگاه به همه واحدها و مراکز دانشگاهی جهت اجرا و عملیاتی نمودن منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقامه نماز در همه ادرات و سازمانها ابلاغ می شود، برگزار شد.

فاطمه شیخلووند افزود: در این راستا واحد اردبیل نیز همگام با سایر واحدها و مراکز دانشگاهی با تشکیل ستاد اقامه نماز طی مصوبات متعددی بندهای توافقنامه را در طول سال به مرحله اجرا در می آورد.

وی اظهار کرد: از اول سال 1395 تاکنون ستاد اقامه نماز بیش از 7 جلسه شورای مشورتی نماز برگزار و مصوبات آنها را اجرا نموده و در حال برگزاری است.

وی افزود: از جمله این برنامه ها می توان به تعیین ائمه جماعت برای خوابگاههای دانشجویی، ساختمانها و مسجد دانشگاه، صدور ابلاغ برای اعضای شورای مشورتی نماز، تشویق فعالین نماز با بسته های فرهنگی با محوریت نماز و اردوی زیارتی مشهد مقدس و تعمیر و تجهیز مسجد و نمازخانه ها با مهر و جانماز و سجاده فرش و توسعه وضوخانه ها اشاره کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اردبیل برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری با موضوع نماز، برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت نماز، برگزاری مراسم ویژه شبهای قدر در خوابگاهها و مسجد دانشگاه، فضاسازی تبلیغاتی با محوریت نماز، برگزاری نماز ظهر و عصر و احکام شرعی در بین الصلاتین، آماده سازی و غبارروبی مسجد و نمازخانه ها و جمع خوانی قرآن کریم درماه رمضان از دیگر برنامه های اجرایی در واحد دانست.

شیخلوند همچنین به برگزاری نشست تخصصی شیوه های دعوت فرزندان به نماز در واحد اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه آموزشی سوره حجرات، برگزاری مسابقه اذان، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با نمازجماعت و برکات آن، برگزاری کارگاه آموزشی ائمه جماعات، ابلاغ به بخش های مختلف دانشگاه جهت عدم تداخل کلاسها و برنامه ها با نمازظهر و عصر، پخش اذان از مناره مسجد دانشگاه در مواقع اذان و تشکیل کانون جرعه نور (یاوران نماز) را از دیگر اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در موضوع نماز معرفی کرد.

کد خبر: 706804

وب گردی

وب گردی