راه اندازی دو سامانه جدید پژوهشی در حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

دو سامانه جدید پژوهشی در حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شد.

هنگامه بختیار، مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری، نوآوری، علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت:‌ هم راستا با اتفاقاتی که برای توسعه آموزش در زیرساخت‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه اسلامی روی داد، دانشگاه آزاد از پیشرفت‌هایی که در حوزه پژوهش علوم پزشکی بود بهره‌مند شد.

او دستاوردهای حوزه پژوهش را چنین معرفی کرد: 1- افزایش سطح دسترسی اعضای هیات علمی و بیمارستان‌ها به دیتابیس‌های حوزه علوم‌پزشکی. 2- کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی هیات علمی و دانشجویان در حیطه پژوهش که به صورت مرکزی در سازمان مرکزی و به صورت غیرمتمرکز در واحدهای دانشگاهی برگزار شده است. این کارگاه‌های آموزشی تاثیر بسزایی در توانمندسازی اعضای هیات علمی داشته است. 3- ارائه مجوز تاسیس چندین مراکز تحقیقاتی تخصصی حوزه علوم پزشکی به واحدها به منظور جهت دهی به فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیات علمی و دانشجویان حوزه علوم پزشکی در واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی 4- تشکیل کمیته اخلاق پزشکی در واحدهای مجری رشته‌های علوم پزشکی مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نظارت دقیق بر روند تشکیل جلسات و مصوبات آن‌ها در کمیته اخلاق پزشکی حوزه معاونت پزشکی.

مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یکی دیگر از فعالیت‌های بخش پژوهش علوم پزشکی را عقد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کرد و افزود: در راستای این تفاهم‌نامه مجوزی به شورای گسترش علوم ‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داده شده که بتواند مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد واحدهای تابعه خود را در این شورا مورد بررسی و تایید قرار دهد. لذا با این مصوبه ما با دریافت مدارک و مستندات اعضای هیات موسس از واحدها برای تاسیس مراکز تحقیقاتی حوه علوم پزشکی، این امکان را فراهم می‌کنیم که واحدها فعالیت‌های اولیه خود را آغاز کنند و به سطح قابل قبول از نظر استانداردهای وزارت بهداشت برسند.

وی در پایان عنوان کرد: از موارد دیگری که در دفتر توسعه پژوهش، فن‌آوری و نوآوری در حال انجام است، خریداری و راه‌اندازی دو سامانه علم‌سنجی و پژوهشیار است که همراستا با اهداف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه معاونت علوم پزشکی ایجاد شده است. به این ترتیب که در سامانه علم‌سنجی ، کلیه اطلاعات پژوهشی اعضای هیات علمی و مراکز تحقیقاتی واحدهای دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی پس از اخذ تاییدیه از طریق وبگاه‌های معتبر علمی طبقه‌بندی و قابل نظارت خواهد بود واز این طریق امکان مقایسه واحدهای دانشگاه و اعضای علوم پزشکی در حوزه پژوهش خواهد بود و در سامانه پژوهشیار نیز کلیه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان علوم پزشکی به صورت داینامیک ثبت و مراحل آن قابل پیگیری است. هم‌چنین کلیه طرح‌های پژوهشی ‌اعضای هیات علمی حوزه علوم پزشکی نیز از طریق این سامانه قابل ارائه و ارزیابی بر اساس آیین‌نامه‌های حوزه علوم پزشکی خواهد بود.

200/202

کد خبر: 706865

وب گردی

وب گردی