همراهی سکه و اونس در مسیر افزایش قیمت

طی روز دوشنبه در حالی سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی به خود گرفت که ارزش دلار آمریکا در بازار آزاد کاهش یافته و سکه تنها به واسطه افزایش قیمت اونس جهانی رشد داشته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، دیروز به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قیمت جهانی هر اونس طلا با افزایش۴.۱۰ دلاری روبرو شد و به بیش از ۱۲۱۲ دلار رسید.

به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با رشد ۰/۰۸ درصدی به قیمت یک میلیون ۱۱۶ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۳ هزار تومان معامله شد و ۰/۲ درصد افزایش داشت. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با رشد قیمت ۰/۱۳ درصدی با نرخ یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۷ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۶درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با رشد ۰/۱۶ درصدی با قیمت یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان معامله شد.

همچنین حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۳ هزار و ۲۰۰ قرارداد و ارزش آن به ۱۲۹ میلیارد ریال رسید.

در بازار نقدی چه گذشت؟

علی رغم کاهش نرخ دلار در بازار نقدی، سکه نقدی در معاملات دیروز با افزایش قیمت مواجه شد. به این ترتیب در اولین روز آذرماه سکه رشد اندکی را تجربه کرد و هر قیمت بهار آزادی با قیمت یک میلیون و ۹۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر نیم سکه و هر ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های ۵۵۴ هزار تومان و ۲۹۴ هزار تومان معامله شد.

بازار گواهی سپرده سکه طلا

همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به ۲۲ سکه به ارزش ۲۴۱ میلیون ریال رسید.

نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و ۹۲ هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و ۱۰۱هزار تومان ثبت شده است.

معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

101/401

کد خبر: 706885

وب گردی

وب گردی