صف سرمایه‌گذاران خارجی پشت دروازه طلایی اقتصاد ایران/ میزبانی بندر‌شهید رجایی از هیات آفریقایی

بندر شهید رجایی‌که پس از برجام و بازگشت خطوط کشتیرانی بین المللی به ایران، هم اکنون رونق ۲۷ درصدی در عملیات کانتینری را تجربه می کند، طی روزهای اخیر میزبان دو هیات بلندپایه‌تجاری و حمل و نقلی اعزامی از مهم ترین کشور های اقتصادی قاره های اروپا وآفریقا بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نخستین روز آذرماه، یک هیأت اقتصادی و تجاری از آفریقای جنوبی که در رأس آنها دوتن از معاونین وزارتخانه های حمل و نقل این کشور نیز حضور داشتند، از بخش های مختلف دروازه طلایی اقتصاد ایران دیدن کرده و به منظور یافتن نقاط مشترک همکاری و سرمایه گذاری با مدیران بندر شهید رجایی به مذاکره و گفتگو نشستند.

اعضای این هیات ۱۳ نفره با شرکت در نشستی مشترک با مسئولان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در جریان فعالیت ها، توسعه امکانات و تجهیزات و همچنین شرایط سرمایه گذاری در این بندر، قوانین ثبت شرکت ها و نحوه مشارکت با شرکت های تجاری ایرانی قرار گرفتند.

محمد علی اصل سعیدی پور معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مفصل از بندر شهید رجایی و امکانات آن، توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری، اهداف کلان و پروژ های آتی توسعه این بندر را ارایه کرد.

وی همچنین وضعیت بنادر کل کشور، عملکرد بندر شهید رجایی در چند ساله اخیر و پیش بینی توسعه عملیات آن در سال های آینده را نیز برای اعضای این هیأت خارجی تشریح کرد.

در بخش پایانی این برنامه، پایانه های شماره یک و دو کانتینری، پایانه های کالای عمومی و متفرقه، اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی و همچنین پایانه نفتی بندر خلیج فارس از جمله بخش های پیشرفته ترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید معاونین وزیر حمل و نقل آفریقای جنوبی و هیأت همراه قرار گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی بندر، اواخر آبان ماه نیز یک هیات ۱۳ نفره اعزامی از کشور آلمان که نمایندگان بندر هامبورگ و سفارت این کشور در تهران نیز در جمع آنها حضور داشتند، به منظور بررسی توانمندی های بنادر استان هرمزگان و همچنین یافتن نقاط مشترک همکاری و فرصت های سرمایه گذاری به بندر شهید رجایی سفر کرده و با مدیران ارشد این بندر به مذاکره و گفتگو پرداختند.

شایان ذکر است، بندر شهید رجایی طی دو سال اخیر همواره شاهد حضور ده ها گروه های تجاری و سرمایه گذاران بسیاری از کشورهای صاحب نام اقتصادی اروپا و آسیا بوده تا شرایط سرمایه گذاری در این بندر را به صورت میدانی بررسی کنند.

سفر این گروه های تجاری و سرمایه گذاری خارجی به دروازه طلایی اقتصاد ایران در شرایطی صورت می گیرد که با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات بندری رشد قابل ملاحظه ای یافته است به گونه ای که طی سال جاری رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر به ثبت رسیده است.

101/402

کد خبر: 706959

وب گردی

وب گردی