تاکید پلیس اوگاندا بر توقف فوری خشونت های شهری

'نلسون ناهابوه' مقام ارشد پلیس اوگاندا امروز ( سه شنبه) بر ضرورت توقف فوری خشونت های شهری بویژه در مناطق مرزی، تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تارنمای خبری 'نیو ویژن'، ناهابوه افزود: در حال حاضر خشونت های شهری و نزاع های خونین در مناطق گوناگون شهر 'بوسیا' در شرق اوگاندا و در نزدیکی مناطق مرزی کنیا، به تهدیدی جدی علیه کشور تبدیل شده است.
ناهابوه تاکید کرد: کمبود مواد غذایی، اختلافات فرهنگی و اجتماعی دو عامل اصلی بروز خشونت های شهری در شرق اوگاندا است که باید در جهت حل آن، اقدامات لازم صورت گیرد .
به گزارش تارنمای نیو ویژن، مقام اوگاندایی بر افزایش تدابیر امنیتی و حضور پلیس در مناطق شهری با هدف کاهش خشونت ها، تاکید کرد.
کشور آفریقایی اوگاندا پس از برگزاری انتخابات پلیس اوگاندا عمومی و پیروزی 'یووری موسوینی' به عنوان رییس جمهوری ، دستخوش ناآرامی شده است .
انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا 18 فوریه (29 بهمن) برگزار شد .
موسوینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا را از آن خود کرد، وی بیش از 30 سال است که قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد.
'کیزا بزیگیه' مهم ترین رقیب موسووینی و رقبای دیگر، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا را رد کرده و آن را فریبکارانه خوانده اند.
بزیگیه که تاکنون چهار بار در مقابل موسووینی شکست خورده است، در سال های 2001 و 2006 میلادی نیز نتایج انتخابات را زیر سووال برد. در هر دو پرونده دادگاه اعلام کرد که تخلف هایی صورت گرفته به قدری نیست که نتایج انتخابات اوگاندا را باطل کند.

ایرنا

308/300

کد خبر: 706990

وب گردی

وب گردی