ناصری: اقدامات از سوی جریان رادیکال علیه دولت حساب شده است/ جبهه اصلاحات به جز روحانی نامزد مطرح ندارد

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با اشاره به  اقداماتی که جریان رادیکال علیه دولت انجام می دهد گفت: اقدامات جریان رادیکال حساب شده است و می دانند که آقای روحانی می آید و نامزد اصلاح طلبان است لذا می خواهند سازمان رای آقای روحانی را به هم بریزند.

عبدالله ناصری عضو شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و استاد مدعو علوم و تحقیقات در رابطه با صحبت های برخی افراد پیرامون معرفی گزینه دیگری از سوی اصلاح طلبان درخصوص انتخابات سال آینده، در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: این ها نظر شخصی آقایان است و به هیچ وجه شورای مشورتی و جبهه اصلاحات به جز آقای روحانی نامزد مطرح ندارد و نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: آقای روحانی نامزد اصلاح طلبان در دوره دوم انتخابات 96 است. اصلاح طلبان فقط در یک صورت به نامزد دیگری فکر خواهند کرد آن هم این است که آقای روحانی در دقایق آخر ثبت نام وارد ستاد ثبت نام وزارت کشور نشود که این هم از محالات است زیرا آقای روحانی از کفایت و هوش سیاسی برخوردار است که این عمل به مثابه یک انتحار و عقب نشینی سیاسی در سطح ملی و بین المللی برای او تبعات بسیار خواهد داشت.

عضو بنیاد بارانافزود: شایعاتی در مورد تردید روحانی برای ثبت نام در فضای کنونی که مبنی بر عدم ثبت نام وی وجود دارد، حتما منتفی است. این موضوعات را جریان تندرو و رادیکال مخصوصا بعد از پیروزی ترامپ دامن می زنند.

وی با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر فضای انتخاباتی ایران گفت: انتخابات آمریکا نشان داده در جامعه ایران و مخصوصا مجلس کنونی تا حدود بسیار زیادی روند نظام حالت عقلانی پیدا کرده و قوه مجریه باید حتما از این روند برخوردار باشد.

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با اشاره به لغو سخنرانی آقای مطهری در مشهد، ادامه داد: نکته مهم این است که این اتفاق قبلا هم پیش بینی می شد. همین اتفاقات مشابه مثلا می گفتند برگزاری کنسرت در شهر امام رضا (ع) سابقه کمی وجود داشته، در صورتی که آمار وزارت ارشاد این را نمی گوید.

وی ادامه داد: تقریبا مشهد به طور کامل دست اصولگرای رادیکالی است و حتی نمایندگان مجلس آن هم اصولگرایان رادیکال هستند، به نظر می رسد در این اوضاع این موضوع الگویی شد تا بعد در جاهای دیگر این فضا را ایجاد کنند؛ لذا حتما آقای روحانی باید در این زمینه با استمداد از دستگاه های زی ربط به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، مخصوصا وزارت کشور اقداماتی انجام دهد؛ یعنی پیش بینی هایی که روزهای اول در سال 92 می شد که وزارت کشور دست فرد محافظه کاری نباید باشد که در چنین شرایطی قرار بگیرد، امروز برخی از تبعاتش را داریم.

ناصری افزود: هنگامی که نائب رئیس مجلس در یک سخنرانی مذهبی نمی تواند به مناسبت اربعین سخنرانی کند و به راحتی با یک نمایش و بازی برنامه او را لغو می کنند، به نظر من حتی اقدامی بالاتر از نامه نگاری رئیس جمهور با وزیر کشور و وزیر دادگستری می خواهد و حتما باید وزارت اطلاعات در این قضیه درگیر شود و حتی نسبت به استیضاح استاندار توسط دولت اقدام شود. این ها چیزهایی است که فضای رای آقای روحانی را ممکن است یک مقدار دستخوش تغییر کند.

وی با اشاره به اقداماتی که جریان رادیکال علیه دولت انجام می دهد، ادامه داد: جریان رادیکال این کارها را حساب شده انجام می دهد و می داند که آقای روحانی می آید و نامزد اصلاح طلبان است و می خواهد سازمان رای آقای روحانی را به هم بریزد.

ناصری در پایان با بیان این که آقای روحانی در مدت باقی مانده با مواردی از جمله موضوعات مشهد روبرو بوده است، گفت: باید آقای روحانی یک تصمیم جدی بگیرد و حتی اگر لازم باشد در شورای عالی امنیت ملی و در مجامع دیگر مسایل را حل و دنبال کند، حتی اگر به ضرورت تعویض وزیر کشور هم بینجامد.

گفت و گو از راضیه فراهانی

302/300

کد خبر: 707049

وب گردی

وب گردی