برای تعمیر و به‌روزرسانی خوابگاه‌های کشور ۵۵۰ میلیارد تومان نیاز است

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نزدیک به ۵۰ درصد خوابگاه‌های کشور قدمتی بالای ۱۵ سال دارند و برای تعمیر و به‌روزرسانی خوابگاه‌های کشور بودجه ۵۵۰ میلیارد تومانی نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی صدیقی، معاون وزیر و رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم در جلسه شورای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این مطلب گفت: با رتبه‌بندی خوابگاه‌های کشور از وضعیت عالی یا همان رتبه یک به نامناسب‌ترین آن، یعنی رتبه پنج سعی در ارتقای وضعیت خوابگاه‌های کشور داشتیم.

وی در این خصوص افزود: امسال با پیش‌بینی بودجه‌ ۲۸ میلیارد تومانی و پرداخت آن، خوابگاه‌های کشور را از رتبه پنج به رتبه سه ارتقا دادیم. همچنین تا آخر سال تمامی خوابگاه‌های رتبه چهار را نیز به رتبه دوم می‌رسانیم.

وی ادامه داد: در برنامه‌ پنجم توسعه قرار بود خوابگاه‌های کشور به بخش خصوصی منتقل شوند که این امر موفق نبود.

صدیقی با اشاره به ‌این که برای دانشجویان ودیعه‌ مسکن، رهن و اجاره اختصاص می‌دهیم، گفت: در این راستا برای مساعدت بیشتر، چشم امید ما به خیرین نیز می‌باشد.

رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم در خصوص آسیب‌های اجتماعی دانشجویان افزود: برای آشنا شدن بیشتر با آسیب‌ها و مشکلات موجود، طرحی را با عنوان "سیمای اجتماعی دانشجویی" به نظرسنجی گذاشتیم که در سال گذشته ۳۲ هزار و امسال ۸۰ هزار دانشجو در آن شرکت کردند.

وی با اشاره به نتایج مثبت و منفی این نظرسنجی عنوان کرد: برآورد نسبتا دقیقی از فضای ذهنی، فکری و اوقات فراغت دانشجویان داریم.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مشاوره در این بخش تأکید کرد: باید دفاتر مشاوره در دانشگاه‌ها بیش از پیش قوی شده و امکاناتشان تامین گردد تا با برقراری ارتباط نزدیک‌تر با دانشجویان پیگیر مسائل آن‌ها شوند.

صدیقی با اشاره به موقعیت قرارگیری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: این دانشگاه به لحاظ دوری از مرکز شهر و عدم برخورداری از امکانات رفاهی و ورزشی کافی، نیاز به سرانه‌ فرهنگی بیشتری دارد.

وی نقش تربیت بدنی را نیز در راستای اوقات فراغت دانشجویان جدی دانست و گفت: در سال جاری ۱۰۰ دانشگاه را مجهز به اتاق‌های ورزش و تندستی کردیم.

معاون وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: جذب دانشجوی غیرایرانی یکی از بحث‌های مهم است و در حال حاضر نهادهای ذی‌ربط در هیچ یک از مناطق کشور مشکل جذب دانشجوی غیر ایرانی ندارند.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 707094

وب گردی

وب گردی