همایش استانی هیات های اجرایی جذب دانشگها و موسسات آموزش عالی استان ایلام

همایش استانی هیات های اجرایی جذب دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان ایلام با حضور عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و روسای دانشگاههای آزاد اسلامی استان ایلام و مسئولان و اعضای کمیته های جذب دانشگاههای استان ایلام در محل دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این همایش عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کلیپ پخش شده درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در اربعین حسینی گفت: نقش مردم ایلام در جنگ تحمیلی ماندگار و بی بدیل است و به واسطه آن رشادت ها امروز این مردم میزبانان خوبی برای زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی هستند که حقیقتا میهمان نوازی مردم ایلام در پذیرایی از زوار عتبات عالیات مثال زدنی و قابل تقدیر است.

رئیس کمیته جذب شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: مهمتر از بحث جذب هیات علمی بحث فرایند نگهداری اعضای هیات علمی است که بایستی دانشگاههای استانها با همدلی، همکاری و هماهنگی به همدیگر کمک کنند و نگهداری اعضای هیات علمی فقط به مسائل مادی مربوط نمی شود بلکه باید بستر سازی فرهنگی نیز صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در بحث جذب هیات علمی نباید خارج از فراخوان جذب هیات علمی اقدام شود ، باید برابر قانون اقدام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر در همایش علی الخصوص رئیس کمیته جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کل جمعیت دانشجویی استان ایلام کمتر از 41 هزار نفر است که از این تعداد 8600 دانشجو معادل 21 درصد دانشجویان استان ایلام در دانشگاههای آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

وی بیان کرد 227 نفر عضو هیات علمی در دانشگاههای آزاد اسلامی استان ایلام مشغول تدریس هستند که از این تعداد 51 نفر مربی ، 71 نفر استادیار، 6 نفر دانشیار و یک نفر استاد تمام و 98 نفر دانشجوی بورس دکتری هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو در دانشگاه های دولتی در ایلام یک به 52 و در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام یک به 37 است.

وی بیان کرد : از کل تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیش از 3 هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 100 نفر در مقطع دکتری هستند.

وی بیان کرد : 243 رشته محل در دانشگاههای آزاد اسلامی استان ایلام دایر است که اکثرا بر اساس نسخه توسعه استان راه اندازی شده اند و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه متوازن استان مثال زدنی است.

وی گفت: در حال حاضر 8 واحد و مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان فعال هستند و با توجه به جمعیت کم استان ایلام تمام مراکز و دانشگاههای استان ایلام با کاهش دانشجو مواجه شده اند.

عباسی تصریح کرد : فرایند جذب با حضور دکتر حسین زاده لطفی در کسوت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و دکتر وحیدی مدیرکل جذب دانشگاه آزاد اسلامی روند بسیار مطلوبی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: تعامل و همکاری بسیار خوبی بین دانشگاهای استان ایلام برقرار است و امروز مراکز آموزش عالی استان ایلام همراه و همدل در مسائل استان نقش آفرینی می کنند.

در این همایش روسای دانشگاهای استان ایلام ، اعضای کمیته های جذب هیات علمی ، نمایندگان جذب وزارتخانه ها ، روحانیت معزز حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

ادای احترام اعضای همایش به سردیس شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشور در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی با قرائت فاتحه از دیگر اقدامات اعضای این همایش بود.

205/200

کد خبر: 707131

وب گردی

وب گردی