تسلا تمام انرژی مورد نیاز یک جزیره را از نیروی خورشید تامین خواهد کرد

شرکت تسلا چند وقت پیش خبر از خرید SolarCity داده بود. شرکت SolarCity در زمینه‌ی ساخت پنل‌های خورشیدی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ چند روز پیش، مراحل خرید این شرکت از سوی تسلا به پایان رسید؛ معامله‌ای که ۲٫۶ میلیارد دلار برای تسلا هزینه برداشته بود. تسلا خبر از تجهیز جزیره‌ی Ta’u به سیستم‌های خورشیدی داده است. قرار است این جزیره که در امریکا قرار دارد، تمام و کمال انرژی مورد نیاز خود را از خورشید تامین کند.

باتری‌های تسلا حتی اگر سه روز متوالی هم خورشید نتابد، انرژی مورد نیاز جزیره‌ی تائو را تامین می‌کنند.

جزیره‌ی «تائو» پیش از از ژنراتورهای دیزلی برای تامین انرژی خود استفاده می‌کرد، اما شرکت تسلا سال گذشته مشغول نصب پنل‌های خورشیدی و باتری‌های متعددی در این جزیره بوده است.

پروژه‌ی تامین تمام انرژی تائو از خورشید، با استفاده از ۵۳۲۸ پنل خورشیدی ساخته‌ی SolarCity و ۶۰ باتری ساخته‌ی تسلا ممکن شده است. خرید شرکت SolarCity حرکتی بسیار خطرناک برای تسلا محسوب می‌شود. نه تنها تسلا برای خرید این شرکت، مجبور به قرض کردن میلیاردها دلار شده، بلکه شرکت SolarCity اصلا سوددهی ندارد. در حال حاضر به ازای هر ۶ دلار هزینه‌ی که شرکت SolarCity می‌کند، فقط یک دلار آن باز می‌گردد. با این حال، «ایلان ماسک»، مدیرعامل و موسس تسلا، گفته است که خرید SolarCity حرکتی مهم برای برنامه‌ی بزرگ او در استفاده از انرژی پاک محسوب می‌شود.

جزیره‌ی تائو سالانه ۱۰۹ هزار گالون دیزل مصرف می‌کرد و هزینه‌ی این همه سوخت، به اضافه‌ی هزینه‌ی حمل آن، در نتیجه‌ی استفاده از پنل‌های خورشیدی از بین خواهد رفت.

باتری‌های تسلا حتی اگر سه روز متوالی هم خورشید نتابد، انرژی مورد نیاز جزیره‌ی تائو را تامین می‌کنند. این باتری‌ها هم‌چنین در ۷ ساعت، شارژ کامل می‌شوند.

منبع: دیجی کالا

203/200

کد خبر: 707200

وب گردی

وب گردی