بسیاری از بیماری ها ناشی از اضطراب و تنش است/ 30 تا 50 درصد کودکان تنش های بیش از اندازه تحمل می کنند

دبیر سومین کنگره اضطراب گفت:اقتصاد مقاومتی در قالب طرح های کلان ملی انجام شود که یکی از  آن ها اضطراب زدایی است به طوری که فردی که دچار اضطراب است به دلیل عدم تمرکز نمی تواند تولیدات مطلوبی داشته باشد که با استفاده از این طرح سطح اقتصادی جامعه بالا می رود.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر علی گرجی دبیر سومین کنگره اضطراب گفت: حدود 5 سال است طرح اضطراب زدایی در بخش علوم اعصاب و روان بیمارستان خاتم شروع کردیم و هدف آن این است که میزان اضطراب در جامعه کاهش پیدا کند در همین زمینه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید تنش ها را مدیریت کرد.
وی ادامه داد:تمامی انسان ها از بدو تولد با تنش هایی مواجه می شود اما این تنش ها مدیریت می شود مثلا تنش در زمان مدرسه، نوجوانی و بلوغ ، کنکور و ازدواج این تنش ها وجود است اتفاقاجالب است بدانید وجود تنش به مقدار کم مطلوب است اما اگر شدت آن زیاد و زمان آن طولانی شود شانس ابتلا به بیماری اضطراب را افزایش می دهد.
دکتر گرجی افزود: آرامش؛ بزرگترین دغدغه بشریت است و به وسیله آن کیفیت زندگی بالاتر می رود و معضلات جامعه مانند طلاق و.. کاهش پیدا می کند. برای مثال هنگامی یک فرد اضطراب دارد تمرکز ندارد و ممکن است تصادف کند و مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد.
وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت:اقتصاد مقاومتی در قالب طرح های کلان ملی انجام شود که یکی از آن ها اضطراب زدایی است به طوری که فردی که دچار اضطراب است به دلیل عدم تمرکز نمی تواند تولیدات مطلوبی داشته باشد که با استفاده از این طرح سطح اقتصادی بالا می رود.
رئیس سومین کنگره اضطراب با اشاره به بیماری های ناشی از اضطراب گفت: بسیاری از بیماری های انسان ها ناشی از اضطراب و تنش است ممکن است یک سر درد یا معده درد ناشی از تنش ها باشد و فردی که احساس درد کرده و با مراجعه به دکتر میزان زیادی دارو برای او تجویز می شود که خرید این دارو ها هزینه های زیادی را در پی دارد.
وی ادامه داد: کشور انگلستان موفق شده است با استفاده از طرح اضطراب زدایی تا 7 میلیارد پوند از هزینه های خود صرفه جویی کند. زیرا معتقدند اگر یک اضطراب یک کارمند کاهش داشته باشد تولیدات بیشتر و مطلوب تری خواهند داشت.
دکتر گرجی با اشاره به میزان استرس در کودکان گفت: یکی از افرادی که بیشترین استرس به آن ها وارد می شود کودکان هستند به طوری که 30 تا 50 درصد کودکان تنش های بیش از اندازه تحمل می کنند.
وی با توجه به اینکه بیشترین میزان استرس به کودکان وارد می شود گفت:یکی از اقدامات مناسب آموزش پرورش حذف نمره از پابه ابتدایی بود در این زمینه اطلاعات در زمینه کودکان و اضطراب آن ها را برای افراد ارسال کرده ایم اما هنوز عملی نشده است.
وی با اشاره به میزان استرس در کشور گفت: بر اساس تحقیقات پژوهشگران در کشور آلمان50 درصد کارمندان و 70 درصددانشجویان از تنش های بالاتر از حد استاندارد برخوردار بودند در این کشور به طور همگانی با این آمار برخورد می کنند اقداماتی جهت کاهش آن نیز انجام می دهند. مثلا بسیاری از آن ها مسافرت می روند و بعد از کار برنامه هایی مانند یوگا ،موسیقی درمانی و ... را در نظر می گیرند در حقیقت می توان گفت غربی ها ارتباطات اجتماعی ما را ندارند و تنها هستند اما گروه های اجتماعی ما بیشتر است که می توانیم با این افراد مشارکت کنیم همچنین می توان گفت در زمینه شبکه های اجتماعی ما قوی تر از کشور های غربی هستیم.
وی تاکید کرد : در این کنگره10 استاد برجسته امریکا، انگلستان، استرالیا،سویس و آلمان حضور داشتتد که در زمینه اضطراب فعالیت دارند و در زمینه پی تی اس دی اقدامات مناسبی را را انجام دهند .

700/701

کد خبر: 707214

وب گردی

وب گردی