برانکو: بیرانوند دنبال استراحت یا کم‌کاری نبود/ رضاییان باید صبر کند تا در آینده ببینیم چه می‌شود!

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از اتفاقات هم در خصوص نتایج پرسپولیس رخ داده که از دست ما خارج بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، برانکو ایوانکوویچ با حضور در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان در خصوص شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: می‌دانم شما خبرنگاران هم از شروع مجدد لیگ خوشحال هستید. ما هم از روند تمریناتی که تیم پشت سر گذاشت، راضی هستیم. طبیعی است مجبوربودیم کارمان را بدون هفت ملی‌پوش دنبال کنیم، اما همین بازیکنانی که با ما بودند تمام تلاش و انرژی‌شان را صرف می‌کردند تا تیم روز به روز بهتر شود و مطمئناً ثمره این تلاش را در آینده خواهیم دید.

وی با تاکید بر اینکه بازی با پیکان بسیار حساس است، تصریح کرد: با تیمی بازی داریم که در رده چهارم جدول قرار دارد و از جمله تیم‌های بالای جدولی است. تیمی که کارش را تا اینجا فصل خیلی خوب و موثر انجام داده است. امتیازات پیکان تا اینجای لیگ از بازی‌های بیرون از خانه‌ دو برابر بازی‌های داخل خانه بوده است. با توجه به اینکه پرسپولیس تیم پرطرفداری است و گزینه اول قهرمانی به شمار می‌آید در بازی فردا طبیعی است که ما طرفداران بیشتری در ورزشگاه داشته باشیم و از این رو این بازی خانگی برای پیکان به حساب نمی‌آید.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: پیکان تیم خیلی خوبی را جمع کرده و از مربی باتجربه‌ای نیز برخوردار است، می‌توانم به جرأت بگویم که این بازی یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های ما در لیگ است. در مورد تیم خودمان هم باید عرض کنم همانطور که همه می‌دانند علیرضا بیرانوند بعد از بازی با استقلال خوزستان آسیب دیده و در این بازی هم او را در اختیار نخواهیم داشت. متاسفانه همین مشکل هم برای امید عالیشاه پیش آمد، او در حین تمرین استارت زد و به همین دلیل زمین خورد و مچش شکست خورد، عالیشاه هم اسیب دیده است و او هم در این دیدار در ترکیب‌مان نخواهد بود. بازیکنانی هم بودند که سرما خوردند مثل فرشاد احمدزاده و رامین رضاییان، بقیه بازیکنان‌مان هم سالم هستند و در اختیار تیم هستند.

برانکو در واکنش به سوال عجیب یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا آنقدر که شما از تیم ملی حمایت کرده‌اید، تیم ملی خواسته‌های شما را برآورده کرده است یا نه، گفت: من منظور شما را از طرح این سوال متوجه نشده‌ام اما به طور کلی می‌گویم که باشگاه پرسپولیس تمام بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند را در اختیار تیم قرار داد و ما همه‌جوره و به طور علنی حمایت خود را از تیم ملی کرده‌ایم. طوری حمایت کردیم که جای هیچ سوالی را نگذاشته‌ایم، همیشه گفته‌ام وظیفه ما این است که باید به بازیکنان طوری انرژی دهیم که روز به روز پیشرفت کنند اما اینکه در نهایت چه بازیکنی از تیم ما به تیم ملی دعوت می‌شود تصمیم با سرمربی آن است، کاملا واضح است که ملی‌پوشان ما در 5 ماه اخیر 3 ماه در اختیار مربیان تیم ملی بودند و 2 ماه در اختیار ما اما در آینده این روند تغییر خواهد کرد و ما در فرصت بیشتری ملی‌پوشان‌مان را در اختیار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از شرایط پرسپولیس رضایت دارد، خاطرنشان کرد: من لازم می‌دانم تاکید کنم که همه اعضای کادرفنی بازیکنان و مدیریت باشگاه عملکردشان به شکلی بوده که کمک کردیم تا اوضاع تیم روز به روز بهتر شود. مشخص است امسال و همچنین سال گذشته ما در تمام زمینه‌ها قدم‌های مثبتی برداشته‌ایم چه در مسائل فنی و چه در مسائل مدیریتی. لازمه‌ همه اینها انگیزه بالای بازیکنان بوده که آنها به بهترین شکل کار خود را انجام داده‌اند و من بابت این موضوع از شاگردانم تشکر می‌کنم. البته بعضی از اتفاقات هم در خصوص نتایج تیم رخ داده که از دست ما خارج بوده است. ما همه تلاش‌مان را کرده و می‌کنیم تا به هدف‌های بزرگمان برسیم اما برخی اوقات شرایط زمین، جو ورزشگاه، مسائل داوری و چنین مسائلی در نتیجه بازی تاثیر گذاشته که این موضوع از دست ما خارج بوده، با این حال تمام تلاش‌مان را برای رسیدن به خواسته‌ها انجام خواهیم داد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که هواداران خواستار حضور رامین رضاییان در تیم هستند و او هم در بازی قبل عملکرد خوبی داشته و آیا امکان بازی کردن او از ابتدای دیدار فردا وجود دارد یا خیر، گفت: طبیعی است که رضاییان جزو کادر بازیکنان ما است، این ضرب‌المثل را قبلا گفته‌ام که تیم برنده تغییر نمی‌کند، آیا شما ماهینی را بیرون می‌گذارید، چه کسی را بیرون از تیم بگذارم تا رضاییان بازی کند؟

برانکو در پاسخ به این پرسش که پرسپولیس زمانی برنده شد که رضاییان به بازی اضافه شد، عنوان کرد: بله وقتی برنده شدیم که رامین بود اما وقتی هم که او نبود ما پیروز شدیم، قبل از ورود او به بازی ما چند موقعیت مسلم گلزنی داشتیم که کامیابی‌نیا و طارمی هدر دادند، من قبلا هم گفته‌ام که بازیکنان ما در اختیار تیم ملی بودند و رضاییان مدت کمی با ما تمرین کرده و طبیعی است که او باید صبر کند تا در آینده ببینیم چه می‌شود.

وی در مورد شایعاتی مبنی بر اضافه وزن تعدادی از ملی‌پوشان، تصریح کرد: طبیعی است که ملی‌پوشان تمرینات مضاعف داشتند. آنها تمرین متفاوتی نسبت به ما پشت سر گذاشته‌اند زیرا بازی داشتند، طبیعی است که تعدادی از آنها هم بازی نکردند، اما باید جبران کنند، فقط ملی‌پوشان نیستند که باید تمرین کنند بقیه بازیکنان هم باید تمرین مضاعفی را پشت سر بگذارند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا با تمرین کردن علیرضا بیرانوند با دست شکسته مشکلی ندارد، اظهار داشت: بله دست بیرانوند شکسته و طبیعی است که تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشته اما تمرینات او متفاوت از گذشته بوده است. خیلی از تمریناتش، تمرینات بازیکنان بود تا از آمادگی دور نشود. بیرانوند نمونه خوبی برای ما بود او با دست شکسته همراه با بازیکنان تمرین کرد و حتی در سالن وزنه هم می‌آمد. او اصلا دنبال استراحت یا کم‌کاری نبود.

وی راجع به اینکه چرا تیمش در امارات با حریفان ضعیفی بازی کرد، گفت: در مورد این مسائل همیشه بحث وجود دارد اما چیزی که مشخص است ما در امارات امکانات خیلی عالی برای تمرین داشتیم. ضمن اینکه من خودم خواستم که در حین انجام تمرینات پرفشار بازی‌های سبکی را انجام دهیم. با توجه به اینکه پرسپولیس کم به دبی می‌رود ما در این اردو این فرصت را در اختیار هواداران‌مان در دبی قرار دادیم تا با بازیکنان دیدار دوستانه‌ای داشته باشند از این رو ما غیر از مسائل فنی درمسائل فرهنگی و اجتماعی هم کار مثبتی انجام دادیم.

برانکو اضافه کرد: در آنجا می‌توانستیم با تیم‌های الوحده، النصر، حتا و... تیم‌هایی که من دوستان زیادی در آنجا داشتم بازی کنیم و فقط نمی‌شد با العین که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد بازی کرد. من خودم خواستم که با تیم‌های ایرانی حاضر در دبی بازی دوستانه داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس در پایان در واکنش به این سوال که برای توقف ضدحملات پیکان چه راهکارهایی دارد، گفت: من اول صحبت‌هایم گفتم که پیکان در بازی‌های خارج از خانه موفق بوده و روی ضدحملات خطرناک است اما ما در این بازی بیشتر تلاش‌مان این است که بازی را کنترل کرده و توپ و میدان را در اختیار داشته باشیم، تکرار می‌کنم که ما ملی‌پوشان خود را در اختیار نداشتیم اما با این حال دنبال این هستیم که با یک بازی محکم و زیبا و برد هواداران‌مان را راضی نگه داریم.

602/101

کد خبر: 707292

وب گردی

وب گردی