سمینار "تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی" برگزار می شود

اداره کل هنرهای نمایشی از 15 تا 17 اسفنــــدماه 1395 سمینار بین المللی "تئاتر و ظرفیت های بخش غیر دولتی" را با ریاست مهدی شفیعی و  دبیری مهرداد رایانی مخصوص برگزار می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حضورِ بخشِ غیر دولتی در تئاتر ایران، جریانی نوپا و در حال تبیین است و برای رشد و ارتقا نیازمندِ به روز شدن و نیز یافتنِ مرزهای مرتبطِ مشخص و نامشخص، آشنا و ناآشناست. بی‌تردید این حضوربرای پیشرفت، نیازمندِ هم‌گرایی دولت و فعالانِ حوزه‌ی هنرهای نمایشی در ترسیمِ نقشه‌ی راه است.
اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خود را درباره‌ی این هم‌گرایی متعهد می‌داند و نیز به دنبالِ یافتنِ مسیری شفاف و مثمرثمربرای رشد و گسترشِ تئاتر کشور.
برگزاری سمینار بین‌المللی "تئاتر و ظرفیت‌های بخش غیر دولتی"یکی از راه‌هایی است که می‌تواند بن‌مایه‌های فکری این حرکت را سامان بخشد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این سمینار، براساسِ محورهای ضرورت‌ها، قوانین، فرصت‌ها و موانع در بخشِ غیر دولتی تئاتر؛ نمونه‌ها و الگوهای موفق در بخشِ غیر دولتی تئاتر؛ شناختِ ظرفیت‌های بخشِ غیر دولتی تئاتر (بازاریابی، توسعه‌‌ی مکان‌های اجرا، تبلیغات، اطلاع‌رسانی و...)؛ رابطه‎‌ی تئاتر خصوصی و بخشِ دولتی [اقتصاد، قوانین و مقررات، نظارت، هدایت و...]؛ ضرورت و نقشِ صنوف در حمایت و ارتقای بخشِ غیر دولتی تئاتر (موسساتِ تخصصی تئاتر)؛ نقشِ دانشگاه در تقویتِ فعالیت‌های بخشِ غیر دولتی تئاتر به زبان انگلیسی یا فارسی علاقه‌مندی خود را تا یکم دی ماه 1395 با ارایه‌ی چکیده مقاله، فایلِ بیوگرافی پژوهشگر ، فایلِ یک قطعه عکس از چهره‌ی پژوهشگر به دبیرخانه دائمی جشنواره ها اعلام کنند.
مهلت دریافتِ چکیده‌ها و بیوگرافی پژوهشگر 1 دی ماه 1395 اعلام شده و زمان اعلامِ نتایج و چکیده‌های منتخب10دی ماه 1395 خواهد بود. پژوهشگران باید اصل مقالات را تا 16 بهمن ماه 1395 به دبیرخانه ارسال کنند.
501500

کد خبر: 707353

وب گردی

وب گردی