روزانه 100 میلیون تراکنش بانکی در ایران صورت می گیرد

رییس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: جمهوری اسلامی امروز دارای حجم بالای مبادلات الکترونیکی در قالب نظام بانکی کشور است و روزانه به میزان حدود 100 میلیون تراکنش‌های بانکی در سطح کشور صورت می گیرد که از جمعیت کشور بیشتر است.

به گزارش ایسکانیوز از بانک مرکزی، علی دیواندری در بازدید « خلیل صدیق » رییس کل بانک مرکزی افغانستان از پژوهشکده مزبور افزود: این مجموعه فعالیت پژوهشی را برای بانک مرکزی ایران به مورد اجرا می گذارد.
براساس این گزارش رییس ‌کل بانک مرکزی افغانستان اضافه کرد: بانک مرکزی افغانستان در بخش امور پژوهشی و تحلیل فعال است به‌ نحوی ‌که ماهانه گزارش‌های دقیقی در خصوص فعالیت‌های اقتصادی تهیه می کند.
صدیق گفت: افغانستان از نظر امنیت و ثبات در سطح پایین قرار دارد و امکان ارایه خدمات بانکی در برخی از نقاط افغانستان وجود ندارد، اما در حال ارتقای این وضعیت است.
*********
اعطای 11.7 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بنگاه ها کوچک ومتوسط
مدیرعامل بانک تجارت اعلام کرد: براساس اجرای طرح رونق اقتصادی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه مبلغ 11 هزار و 775 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
محمد ابراهیم مقدم نوده گفت: برنامه این بانک بر حمایت از بنگاه‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است و در این ارتباط بیش از یکهزار و 246 درخواست مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: آمار مقایسه‌ای میان بانک‌های کشور نشان می دهد، از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، پرداختی کل سیستم بانکی به واحدهای معرفی شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مبلغ 38 هزار و 264 میلیارد ریال بوده که از این مبلغ چهار هزار و 51 میلیارد ریال معادل بیش از 10 درصد آن توسط بانک تجارت پرداخت شد.
به گفته این مقام مسئول بانکی، تعداد تسهیلات پرداختی مستقیم سیستم بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط پنج هزار و 561 مورد بوده که سهم بانک تجارت از این تعداد 867 مورد( بیش از 15 درصد) به ثبت رسید.
*********
بانک ملی ایران اعلام کرد: امسال در دوره هشت ماهه گذشته تعداد 305 هزار کارت اعتباری از سوی این بانک صادر شده که از این رقم 200 هزار کارت برنزی ( 100میلیون ریالی)، 23 هزار کارت اعتباری نقره‌ای ( 300 میلیون ریالی) و 10 هزار کارت اعتباری طلایی ( 500 میلیون ریالی) به همراه 72 هزار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی صادر شد.
بانک یادشده در بین 35 بانک دولتی و خصوصی کشور، به میزان 20.92 درصد از کارت های بانکی تراکنش‌دار با حداقل یک تراکنش را در اختیار دارد.

101/401

کد خبر: 707404

وب گردی

وب گردی