گرامیداشت دکتر لسانی فشارکی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

 به پاس پنجاه سال تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی از دکتر محمدعلی لسانی فشارکی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، رضایی اصفهانی معاون آموزشی و دانشجویی دانشکده الهیات در مراسم تجلیل از 50 سال تحقیق و پژوهش دکتر محمد علی لسانی فشارکی گفت: دانشکده الهیات بر خود می بالد که مجموعه ای گرانسنگ و فرهیخته به عنوان استاد در آن حضور دارند و به سنت الهی با برگزاری مراسم بزرگداشت از استادان برجسته دانشگاهی تقدیر و تشکر می نماید.

وی با اشاره به سابقه لسانی در تحقیق و پژوهش افزود: نقش دکتر لسانی علاوه بر استاد بودن، تحقیق و تفحص علمی، قرآنی و تالیف کتب و مقالات علمی؛ در جذب و تربیت دانشجویان و شاگردان و تعلیمات معنوی ایشان است که بسیاری از آنان امروز خود به عنوان استاد، زینت بخش مجلس هستند، نمایان است.

معاون آموزشی دانشکده الهیات واحد کرج ضمن تاکید بر نقش استادان از نظر الگوبخشی به دانشجویان تصریح کرد: دانشجویان می بایست ابعاد معنوی شخصیت دانشمندان و استادانی مانند دکتر لسانی را شناخته و آنان را الگوی خود قرار دهند و مسئولین نیز می بایست با فراگیرکردن این فرهنگ، امثال ایشان را که ضمن برخورداری از چهره ای علمی؛ چهره هایی خدوم، معنوی، عالم، متوسل و متوکل هستند را به دانشجویان بشناسانند.

در بخش دیگری از مراسم دکتر خوش منش رئیس شورای گسترش آموزش و پژوهش کشور سخنانی در خصوص جایگاه علمی و تحقیقی دکتر لسانی بیان کرد.

دکتر طالب تاش از استادان دانشکده الهیات نیز به نکات برجسته ای در تحقیقات این محقق علوم قرآنی اشاره کرد و گفت:دکتر لسانی در علوم قرآن و حدیث صاحب چندین سبک هستند و سبک تحقیق موضوعی قرآن مبتنی بر تفکر در آیات قرآن را ایشان طراحی کرده است.

وی همچنین به سبک هایی از قبیل سبک ابدایی در آموزش قرآن، سبک پیامبر شناسی و سبک سوره‌شناسی اشاره کرد.

در پایان مراسم محمدعلی لسانی ضمن تشکر از حاضرین با ارائه مثال هایی در خصوص مرگ و زندگی و ارزش های معنوی در زندگی دنیوی حضور در چنین جلساتی را به حضور شخص در مراسم ترحیم خود تشبیه کرد و گفت: در چنین جلساتی چهره های درخشانی هستند که من در حضورشان هستم و زمانی در جوانی از پدرم پرسیدم در چنین وقت ها چه باید گفت و ایشان پاسخ دادند پسرم بگو من صفری هستم که در کنار اعداد قرار گرفته ام و بدون آنها ارزشی نخواهم داشت.

وی با بیان سخنانی مبسوط از آفرینش های مترادف و متضاد در جهان هستی به روند خلقت توسط خداوند اشاره کرد و گفت: این روند متوقف شدنی نیست بلکه یک چشمه جوشان تفکر است که می بایست به واسطه آن اندیشید که چه هست و چه نیست و به چه چیزی ابتدا باید فکر کرد و این همان ترجیع بندی است که کلام خداست و هوالعزیز الغفور.

لازم به ذکر است دکتر لسانی سال گذشته نیز در دهمین دوره تکریم چهره های قرآنی که از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، به عنوان چهره قرآنی برگزیده استان البرز معرفی شد. محمدعلی لسانی فشارکی از اساتید برجسته علوم قرآنی در دانشکده الهیات واحد کرج است که در کارنامه علمی خود ترجمه، تالیف و تصحیح کتاب هایی همچون علوم قرآنی، ضوابط حکمت، مباحثی در علوم قرآن، قراء سبعه و قرائات سبع، آموزش زبان قرآن، مختار ثقفی و نهضت توابین، تاریخ قرآن، اسرائیلیات، خورشید نبوت، روش تحقیق موضوعی قرآن کریم، سوره شناسی و سیمای صابران در قرآن را ثبت کرده است.

205/200

کد خبر: 707405

وب گردی

وب گردی