نقش موثر مشارکت سمن‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان گفت: مشارکت سمن‌ها در مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است و هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، زهرا رشیدی نژاد گفت: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) در مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری و موثر است و هر چه میزان مشارکت بیشتر باشد، تاثیر بیشتری خواهد داشت، همچنین برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد، فرزند پروری و مهارت های زندگی تاثیر بسیاری در پیشگیری از اعتیاد افراد دارند.

وی افزود: نیروهای جمعیت همیاران سلامت روان با مشارکت مردم به شناخت مسائل و مشکلات می‌پردازند و با استفاده از توانایی‌های خود اقدام به رفع مشکلات و برآورده کردن نیازهای جامعه می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت همیاران سلامت روان بیان داشت: این جمعیت بیش از 400 پایگاه سلامت اجتماعی دارد و گروه‌های همیاری در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در 13 الی 14 آذر ماه جاری گفت: برگزاری چنین همایشی موجب ایجاد انگیزه و ارتباط و همبستگی بیشتر سازمان‌های مردم نهاد شده است و اگر در روند مبارزه با مواد مخدر موثر باشد، خوب است که به صورت سالانه برگزار شود.

700/701

کد خبر: 707487

وب گردی

وب گردی