واکنش یک استاندار اصلاح‌‌طلب به لغو ‌سخنرانی علی مطهری

‌استاندار سمنان با بیان اینکه فضای سیاسی کشور باید به‌گونه‌ای باشد که فعالان سیاسی احساس آرامش کنند، به انتقاد از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر همه خود را مقید به اجرای قانون بدانند، هیچ‌گاه در چنین مواردی مشکل به‌وجو نمی‌آید.

وی با اشاره به شیوه اخذ مجوز برای سخنرانی در دانشگاه‌ها افزود: براساس قانون یک هیات در درون دانشگاه، مجوز برگزاری نشست‌ها و سخنرانی‌هایی از این دست را صادر و آن را به شورای تامین شهرستان ارائه می‌دهد.

عضو پیشین مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: براساس قانون بعد از اینکه مجوزی از سوی این دو نهاد مسئول صادر شد، مرجع ثالثی نمی‌تواند آن را لغو کند.

خباز با بیان اینکه هیاتی که در درون دانشگاه، مجوز اولیه را صادر می‌کند، در برگیرنده مسئولانی از خود دانشگاه است و مسئولان استان و یا شهرستان دخالتی در آن ندارند، خاطرنشان کرد: این هیات در ادامه درخواست را به شورای تامین شهرستان که از قضا دادستان هم عضوی از آن است ارائه و این شورا در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری آن اعلام نظر می‌کند.

استاندار سمنان لغو سخنرانی مطهری در دانشگاه مشهد را غیرقانونی خواند و گفت: دادستان مشهد اگر دلیل محکمی در رد و عدم برگزاری این سخنرانی داشت باید در همان جلسه شورای تامین که مجوز سخنرانی را صادر کرده، دلایل و براهین خود را ارائه می‌داد و دیگر اعضا را به عدم برگزاری آن سخنرانی مجاب می‌کرد نه اینکه بعد از تصویب در عالی‌ترین شورای مسئول شهرستان، خود شخصا اقدام به لغو آن کند.

وی با بیان اینکه مشکل از آنجایی شروع می‌شود که برخی‌ها خود را فراتر از قانون می‌دانند اضافه کرد: متاسفانه برخی‌ها قانون را متناسب با خواسته شخصی خود و گروه خود تحلیل می‌کنند.

وی به توجه ویژه امام راحل به قانون اشاره و خاطرنشان کرد: در اوائل انقلاب یکی از آقایان گفتند که قانون را قبول ندارد و امام راحل نیز فرمودند که قانون نیز شما را قبول ندارد، لذا برپایه قانون هم با او برخورد شد.

استاندار سمنان با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کشورمان گفت: اگر می‌خواهیم که حضور مردم همچون گذشته در انتخابات پرشور باشد، باید فضا را بازتر کنیم.

وی با بیان اینکه باید فضای سیاسی برای مشارکت و حضور فعالان سیاسی جوان فراهم شود گفت: برخوردهایی از این دست مانع از دلگرمی جوان‌ترها و دانشجویان برای ورود به این عرصه مهم می‌شود.

خباز با بیان اینکه خوشبختانه در استان سمنان مشکلاتی از این دست وجود ندارد، افزود: وحدت بین مسئولان و مردم در این استان سبب شده که جلساتی و نشست‌هایی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، به خوبی و در فضایی آرام و دوستانه و براساس قانون در این استان برگزار شود.

وی قانون را فصل‌الخطاب خواند و گفت: اگر همه قانون را به عنوان فصل‌الخطاب بپذیرند، مشکلی در این بخش‌ها به‌وجود نخواهد آمد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 707489

وب گردی

وب گردی