دستور وزیر بهداشت برای ‌رسیدگی سریع‌تر به مجروحان ‌تروریستی عراق

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تیم ۳۰ نفره پزشکی برای خدمت‌دهی به مجروحان حادثه حله آماده اعزام به عراق است، گفت: اورژانس هوایی برای انتقال مجروحان به کشور در حالت آماده‌باش است.

به گزارش ایسکانیوز پیرحسین کولیوند با اشاره به وقوع حادثه تروریستی امروز در حله عراق اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه نیروهای اوژانس در عراق به محل حادثه اعزام شدند و براساس دستور ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز اورژانس اقداماتی را برای رسیدگی به شرایط پیش آمده در ارتباط با این حادثه انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای اورژانس در عراق در حال رسیدگی به وضعیت مجروحان هستند، افزود: یک تیم پزشکی 30 نفره شامل جراح اعصاب، متخصص بیهوشی، جراح عمومی و ارتوپدی و جراع عروق و پرستاران ویژه کار، آماده اعزام به عراق هستند.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: این تیم 30 نفره به سرپرستی آقایان مصطفی صادقی فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و محمد نقی طهماسبی فوق تخصص ارتوپدی به عراق اعزام می‌شوند.

وی گفت: این تیم 30 نفره آماده اعزام است و به محض اعلام مسئولان عراقی برای ورود این افراد، گروه به عراق اعزام می‌شود.

کولیوند گفت: تیم واکنش سریع ما نیز برای انتقال مجروحان هم از طریق هوایی و هم از طریق زمینی در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس دستور سرتیپ هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز تمامی بالگردهای استان کرمانشاه برای کمک به مجروحان در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در صورتی که مجروحان از طریق زمینی وارد کشور شوند، از مرز مهران وارد ایلام شده و با بالگرد به تهران منتقل می‌شوند و اگر قرار باشد به صورت هوایی از عراق به کشور وارد شوند، از طریق پروازی به تهران منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به تأکید وزیر بهداشت بر رسیدگی بهتر و سریع‌تر به مجروحان این حادثه تروریستی تصریح کرد: هدف ما خدمت بهتر و مناسب به این مجروحان عزیز است که قربانی جنایت‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش شده‌اند.

700700

کد خبر: 707605

وب گردی

وب گردی