جمالی: نقض برجام از سوی آمریکا مشهود است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی گفت: هیئت نظارت بر برجام باید محافظه‌کاری را کنار گذاشته و در مورد بدعهدی‌های آمریکا اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امروز در کشور تمام جناح‌های سیاسی، دولت، مجلس بر این باورند که آمریکایی‌ها بدعهد هستند، گفت: آن اتفاق ناخوشایندی که فکر نمی‌کردیم اتفاق بیافتد در حال رخ دادن است و اکنون به تحریم‌های از روی کاغذ برداشته شده، تحریم‌های دیگری افزوده می‌شود.

نماینده مردم فسا تصریح کرد: آمریکایی‌ها با ادعای آنکه در موضوع برجام تنها موضوع هسته‌ای را مدنظر داشته‌اند و اکنون تحریم‌های جدید را با بهانه‌های حقوق بشری و موشکی علیه ایران صادر می‌کنند. این در حالیست که مقامات بین‌المللی تاکنون چندین اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی ایران طی یکسال گذشته به تعهدات خود در زمینه برجام عمل کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها همیشه یکسری مسائل فنی را در معاهدات خود پیدا می‌کنند تا مانع انجام کار شوند و اکنون آن‌ها با استفاده از کنگره، مجلس سنا و یا بحث‌های تبلیغاتی مبادرت به نقض برجام می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید براینکه هیئت نظارت بر برجام در زمینه بدعهدی‌های آمریکا بسیار شفاف اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بیان داشت: بنده تاکنون در این مورد حرفی نزده‌ام اما آنها باید مقداری محافظه‌کاری را کنار بگذارند و مسائل را اکنون بعد از گذشت یکسال از اجرایی شدن برجام برای مردم به صورت شفاف تشریح کنند.

جمالی اذعان داشت: آمریکایی‌ها مدام در حال موضع‌گیری نسبت به برجام و جمهوری اسلامی ایران هستند اما متأسفانه ما موضع‌گیری خوب و شفافی نداشته‌ایم، اکنون به دنیا ثابت شده که ایران به تعهدات خود عمل کرده و در مقابل آمریکایی‌ها نقض عهد کرده‌اند و شاهدیم که در حوزه‌های مربوط به بانک‌های بزرگ و یا خرید هواپیماها نقض برجام شده است.

نماینده مردم فسا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مدام بازی می‌کنند تا به ایران فشار بیاورند، خاطرنشان کرد: اگر ما بر روی پای خود نایستیم سیستم‌های سیاسی دنیا می‌توانند با ما بازی کنند و براین اساس مقام معظم رهبری فرموده‌اند در کنار داشتن اقتصاد درون‌زا، برون‌نگر هم باشیم لذا زمانی که بخواهیم به صورت پیوسته متکی به خارج از کشور باشیم این مسائل پیش می‌آید.

302/300

کد خبر: 707623

وب گردی

وب گردی