بیکسبی و کِسترا؛ نام‌های مرد و زن دستیار هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ!

در سال‌های گذشته، پیشرفت تکنولوژی تقسیم به دوره‌های مختلف شده است. تقسیم بدین منظور که هر یکی دو سال یک بار، یک عنصر و یک تکنولوژی بیش از همه چیز به آن اهمیت داده می‌شود. مثلا در ابتدا صفحه‌نمایش لمسی، یا صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، یا سنسور اثرانگشت و حال داغ‌ترین تکنولوژی روز، دستیار صوتی است.

به گزارش ایکانیوز؛ همه شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در حال کار بر روی تکنولوژی دستیار صوتی خود هستند و به شدت تمرکز خود را روی این مقوله گذاشته‌اند و در این میان سامسونگ نیز خواسته تا از قائله عقب نماند و می‌خواهد که از این بازار هم سهمی داشته باشد. البته ما که فعلا تماما بر اساس شایعاتی که منتشر می‌شود اخبار را منتشر می‌کنیم و تا جایی که شایعات در مورد اس 8 سامسونگ منتشر شده، این شرکت قصد دارد تا یک دستیار صوتی شخصی برای این گوشی عرضه کند. شروع این شایعات از آنجا بود که سامسونگ شرکت Viv که پیش از این در ساخت دستیار Siri همکاری داشته را خریداری کرد و غیرمستقیم اعلام کرد که در حال کار بر روی یک دستیار صوتی است. همچنین شایعه شد که این دستیار صوتی یک دکمه مخصوص خود در بدنه گوشی خواهد داشت که با فشردن آن دکمه دستیارتان به کمک خواهد آمد.

همچنین چندی پیش نیز شایعاتی منتشر شد در این باره که ممکن است دستیار سامسونگ بیکسبی نام بگیرد، کمی نام عجیبی به نظر می‌رسد اما به هر حال همه دستیاران صوتی اسم دارند، مانند سیری، کورتانا، الکسا و این وسط فقط گوگل است که دستیارش اسم خاصی ندارد! امروز بازهم اخبار تازه‌ای در مورد نام این دستیار منتشر شده است.

سامسونگ یک نام جدید را نیز به صورت قانونی ثبت کرده است که کسترا نام دارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا دو دستیار عرضه کند، یکی مرد و دیگری زن که بیکسبی و کسترا نام خواهند داشت. همچنین برای نام بیکسبی سامسونگ چندین اسپلینگ مختلف را ثبت کرده است که شامل Bixby، Bix-bee، Bix:)bee و Bix-by می‌شود و سامسونگ می‌تواند هر کدام را که خواست در زمان عرضه استفاده کند.

در هنگام ثبت این نام‌ها، هر شرکتی موظف است که توضیحاتی در مورد عملکرد و شناسنامه این اسم‌ها بدهد و سامسونگ تنها به این جمله بسنده کرده است: «نرم‌افزاری کامپیوتری برای استفاده بدون دست از گوشی و رساندن فرمان‌های مختلف از طریق صدا» و «نرم‌افزار کامپیوتری برای پردازش فرمان‌هایی از طریق صدا».

این دو نام ممکن است ارتباطی به سری فیلم‌ و سریال‌ استار ترک یا همان پیشتازان فضا داشته باشد. جروم بیکسبی نویسنده آمریکایی بود که چهار فیلم‌نامه برای چندین قسمت مختلف استار ترک در دهه شصت نوشت و کسترا می‌تواند اشاره داشته باشد به کسترا تروی، خواهر یکی از مشاورین سفینه فضایی Enterprise، البته این‌ها همه حدس و گمان است و شاید سامسونگ ذهنیتی این‌گونه نداشته باشد.

200

منبع: فارنت

کد خبر: 707753

وب گردی

وب گردی