جعفرزاده ایمن‌آبادی: اگر اصلاح‌طلبان درخواست پاره کردن برجام را از ترامپ داشتند هزار وصله به آنها می‌چسباندند/هم نوایی آقایان با لابی صهیونیستی چه معنی می دهد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با ابراز تاسف از کسانی که در کشور به بحث پاره کردن برجام توسط ترامپ دامن می زنند، گفت: بعضی ها از داخل به ترامپ می گویند برجام را پاره کن! الان اگر اصلاح طلبان این حرف را می زدند هزار مدل وصله به آنها می چسباندند که شما هم نوای با صهیونیست ها هستید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص این که آیا روحانی توانسته انتظارات اصلاح طلبان را برآورده کند، گفت: انتظارات باید انتظارات مردم باشد. انتظارات مردم هم به حق بود، ولی باید این انتظارات و توقعات متناسب با فعالیت هایی که انجام و امکاناتی که وجود داشت سنجیده شود.

روحانی خیلی خوب کشور را مدیریت کرد

وی با بیان این که دولت یازدهم خرابی های دولت قبل را تحویل گرفته و شروع به کار کرده است، ادامه داد: آقای روحانی با خرابی و حجم کارهای عقب مانده ای که از دولت قبل تحویل گرفته بود از جمله کاهش درآمد و مشکلاتی که کشور داشت خیلی خوب مدیریت و توانست کشور را پیش ببرد؛ یعنی با تمام شرایطی که بود توانست کشور را حفظ کند.

نماینده مردم رشت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در زمان باقی مانده از دولت یازدهم، روحانی باید چه اقدامات دیگری انجام دهد، گفت: رئیس جمهوری باید تمام انرژی اش را برای خدمات رسانی به مردم و فعالیت های اقتصادی داشته باشد، یعنی در زندگی و رفاه مردم تحول ببینیم و بعد از این موضوع آقای روحانی می تواند اعلام موفقیت کند، در غیر این صورت احساس می کنم با یک چالش بزرگی روبرو می شود.

وی با اشاره به فشارهایی که بر دولت یازدهم وجود دارد، گفت: فشارها عموما به سمتی پیش می روند که ضعف ها را بزرگ نشان دهد و دولت را وارد چالش کنند. دولت هم این بهانه را از دست تمامیت خواهان و بدخواهان باید بگیرد.

ما از یک انزوای بی خود سیاسی و بین المللی بیرون آمدیم

نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به شعارهای تبلیغاتی ترامپ در زمان کاندیداتوری اش، اظهار کرد: همانگونه که اوباما متذکر شده شعارهای انتخاباتی با ریاست جمهوری فرق می کند، ترامپ برای انتخابات 4 تا حرف زده است یا عمل می کند یا عمل نمی کند؛ اگر عمل کرد و برجام را پاره کرد ما هیچ راهی جز آتش زدن آن نداریم، باز هم اگر این کار را بکند آقای روحانی موفق بوده است به دلیل این که روحانی به دنیا ثابت کرد به دنبال انرژی هسته ای نبودیم.

او افزود: آقای روحانی و دستگاه دیپلماسی به دنیا ثابت کردند ما به حق بودیم چه برجام اجرا شود چه نشود. ما حسن نیت مان را نشان دادیم، ما نشان دادیم پاک هستیم و به دنبال انرژی هسته ای نیستیم، آماده هستیم تا حقانیت مان را اثبات کنیم و پای میز مذاکره برویم، چه برجام عمل شود چه نشود این در کارنامه دولت آقای روحانی ماند که ما از یک انزوای بی خود سیاسی و بین المللی بیرون آمدیم.

روحانی حقانیت اتمی ما را به دنیا اثبات کرد

جعفرزاده ادامه داد: ما دنبال بمب اتم نبودیم؛ این موارد نه فقط به آمریکا بلکه به تمام دنیا ثابت می کند ما به دنبال بمب اتم نیستیم. حالا برجام اجرا نشود چه کسی اینجا مقصر است؟ در حال حاضر اعتراف اوباما را داریم که می گوید "ایران به تمام تعهداتش عمل کرد". اگر آمریکا بیاید و ترامپ لغو برجام کند باز هم ما پیروز هستیم و این موفقیت با روحانی است. روحانی حقانیت اتمی ما و حقانیت خون شهدای اتمی ما را به دنیا اثبات کرد. اینها کم است؟ کدام یک از رئیس جمهورها توانست این را در کارنامه خود بیاورد؟

اگر اصلاح‌طلبان درخواست پاره کردن برجام را از ترامپ داشتند هزار مدل وصله به آنها می‌چسباندند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با ابراز تاسف از کسانی که در کشور به پاره کردن برجام دامن می زنند، ادامه داد: من متعجم از افراد تندرویی که هم نوا با اسرائیل از آمریکا تقاضای پاره کردن برجام را دارند. لابی صهیونیستی به ترامپ می گوید برجام را پاره کن، بعضی ها هم از داخل به ترامپ می گویند برجام را پاره کن. الان اگر اصلاح طلبان این حرف را می زدند هزار مدل وصله به آنها می چسباندند که شما هم نوا با صهیونیست ها هستید. هم نوایی این آقایان با لابی صهیونیستی چه معنی می دهد؟ در داخل کشور یک نفر، چند نفر، یک گروه یک جناح هم نوا می شوند با لابی صهیونیستی زشت نیست؟

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل که حرفی موافق صهیونیست ها نزنید، در پایان گفت: در حال حاضر این آقایان الان چرا صدای اسرائیل شده اند؟ مگر امام راحل نگفته بودند که حرفی موافق آنها نزنید، آنها خوشحال نشوند. آنها خوشحال می شوند. پس شاخص ها و ارزش ها چه شد؟ من واقعا هم متعجبم و متاسفم برای کسانی که با لابی صهیونیستی هم نوا شدند بلندگوی آنها را قوی تر کردند با ترامپ که برجام را پاره کن. خب برجام را پاره کن چه اتفاقی برای ما می افتد؟ اگر برجام را پاره کرد باز هم کارنامه آقای روحانی پررنگ است.

گفت و گو از راضیه فراهانی

300/302

کد خبر: 707764

وب گردی

وب گردی