مشارکت همه جانبه پرستاران استان سمنان در امداد رسانی به مصدومان حادثه برخورد قطار

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مشارکت فعال و 100 درصدی پرستاران استان سمنان در امدادرسانی به حادثه دیدگان برخورد قطار خبر داد و گفت: تیم پرستاری نقش بسزایی در هدایت و ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات با کیفیت درمانی به مجروحان این حادثه داشت.

به گزارش ایسکانیوز، محمود یحیایی در این باره گفت: بعد از اعلام حادثه، کمیته بحران بیمارستانهای ولایت در دامغان و کوثر در سمنان تشکیل شد و تیم بحران فراخوانده شد و تمام مسئولان بیمارستان و همچنین نیروهای کد بحران در بیمارستان حضور یافتند و سپس مقدمات پذیرش مجروحان به اورژانس فراهم شد.

وی افزود: همچنین یکی از بخش های بیمارستان که در دامغان حالت غیر فعال داشت نیز فعال شد و بیمارستانهای مذکور با تمام ظرفیت آماده پذیرش مجروحان شدند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: اولین گروهی که با بالگرد به سمنان منتقل شد حامل 9 مجروح بود که در اورژانس تحت خدمات درمانی اولیه قرار گرفتند و سه نفر از آنها به آی سی یو منتقل شده و سایر مجروحان در بخش بستری شدند و تا غروب نیز 11 مجروح به سمنان منتقل شد و خدمات درمانی بروی آنها صورت پذیرفت که پس از مداوا 4 نفر از آنها ترخیص شدند.

وی افزود: حجم زیادی از حادثه دیدگان نیز به بیمارستان ولایت و کلینیک رضایی در دامغان منتقل شدند و تحت خدمات تشخیصی و درمانی و اعمال جراحی زیر نظر متخصصان و جراحان قرار گرفتند.

وی تأکید کرد: از زمان بروز حادثه تمامی نیروهای مراکز درمانی برای مداوای مجروحان در آماده باش کامل هستند و با تمام امکانات و توان، در حال انجام امور درمانی مجروحان این حادثه هستند و تجهیزات پزشکی و اتاق‌های عمل برای جراحی این مصدومان با تمام امکانات تا پایان درمان این مجروحان آماده خدمت رسانی هستند.

یحیایی ادامه داد: در موارد بحران پرستاران نقش بسیار موثری در هدایت امور در بیمارستانها دارند و در این حادثه نیز بی شک نقش سوپروایزرها به عنوان هدایت کننده امور و هماهنگ کننده متخصصان، پزشکان و تیم درمانی بیمارستان قابل تقدیر بود و تیم پرستاری مشارکت صد درصدی در ارائه خدمات با کیفیت به حادثه دیدگان از خود نشان داد.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس و جمعی از مسئولان نیز از روند خدمات رسانی به مجروحان در بیمارستانهای مذکور بازدید داشتند که ضمن اعلام رضایت از فرایند خدمت رسانی از ارائه خدمات باکیفیت به حادثه دیدگان قدردانی به عمل آوردند.

برخورد قطار مشهد- سمنان و قطار تبریز- مشهد در ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه صبح دیروز در محدوده ایستگاه هفتخوان در بین شهرستانهای سمنان و دامغان رخ داد.

700/701

کد خبر: 707850

وب گردی

وب گردی