راه اندازی سامانه محیط زیستی در بندر ماهشهر

سامانه ارتقای عملکرد محیط زیستی در صنایع مستقر در سواحل در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به عنوان پایلوت راه اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز،مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به منظور ارتقای عملکرد زیست محیطی صنایع مستقر در سواحل، همکاری فرابخشی ایجاد شده است.

ضیاء الدین الماسی افزود: صنایع مستقر در سواحل هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین عوامل آلوده کننده دریاهای کشور محسوب می شوند.

او گفت: در این راستا سامانه ارتقای عملکرد محیط زیستی در صنایع مستقر در سواحل در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به عنوان پایلوت راه اندازی شد.

او ادامه داد: در این راستا شرکت ملی پتروشیمی، سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل محیط زیست استان خوزستان، شرکت های صادرکننده گواهی نامه های محیط زیستی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر و پتروشیمی های فعال در سواحل همکاری لازم را خو اهند داشت.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست او گفت: در این پروژه تمام دست اندارکان تلاش می کنند تا کیفیت محیط زیست خور موسی در بندر ماهشهر را به وضعیت مناسبی برگردانند.

او گفت: در این راستا در درگاه اینترنتی سازمان حفاظت محیط زیست گذر واژه و نام کاربری ویژه برای دست اندراکاران مربوط به این پروژه ایجاد شده است تا بتوانیم از طریق پروتال اینترنتی سازمان محیط زیست ارتباط مستمری را فراهم کنیم.

الماسی یادآور شد: در این پروژه پارامترهای کیفیت آب محیط زیست خوریات تحث تاثیر پتروشیمی به عنوان هدف برگزیده شده اند.

او گفت: با برنامه های تدوین شده از سوی محیط زیست و شرکت های صنایع پتروشیمی قصد داریم طی این پروژه به این شاخص ها دست یابیم.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: کیفیت خوریات خلیج فارس در استان خوزستان تحت تاثیر صنایع پتروشیمی فعال در سواحل این استان هستند.

به گفته الماسی، هم اکنون کیفیت آب خوریات استان خوزستان به دلیل ورود آلاینده های ناشی از پتروشیمی ها، به شدت کاهش یافته است.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: هفته گذشته جلسه نهایی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص اجرای این طرح در بندر ماهشهر برگزار و طی آن اهداف در نظر گرفته شده نهایی شد.

او تصریح کرد: برنامه های اجرایی دستیابی در قالب برنامه های اهداف عملکرد زیست محیطی تدوین خواهد شد.

او گفت: این شاخص ها به عنوان یکی از معیارهای صدور گواهینامه محیط زیستی برای صنایع پتروشیمی در نظر گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اداره محیط زیست استان خوزستان در توافق با واحدهای پتروشیمی برای تدوین برنامه آماده شده و بر پیشرفت این پروژه ها به طور کامل نظارت خواهد داشت.

الماسی اذعان داشت: پس از بندر ماهشهر، سامانه ارتقای عملکرد محیط زیستی صنایع مستقر در سواحل در سایر بنادر جنوبی کشور نیز اجرایی خواهد شد.

به گفته او، اجرای این پروژه نقش بسیار مهمی در راستای جلوگیری از ورود آلودگی های شیمیایی به آبهای جنوبی کشور ایفا خواهد کرد.

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در صورت همکای تنگاتنگ صنایع فعال در سواحل می توانیم در کاهش آلودگی های دریایی بسیار موثر عمل کنیم.

منبع:مانا

700/703

کد خبر: 707867

وب گردی

وب گردی