لغو مجوز اجتماعات قانونی بدعتی نامبارک است

قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با تاکید بر این که لغو مجوز اجتماعات قانونی بدعتی نامبارک است، گفت:مسئولان باید در راستای حمایت از آزادی بیان مطابق با قانون اساسی تلاش کنند و اجازه ندهند اقداماتی برخلاف حقوق اساسی ملت بوقوع بپیوندد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سالاری افزود: در برپایی اجتماعات و کارزارهای سیاسی و حتی کنسرت ها تنها قانون حاکم است و این دست برنامه ها از فیلترهای قانونی خاص خود با بررسی تمامی جوانب امر و موارد امنیتی می گذرند پس نمی توان به صرف یک ابلاغ یا نامه از طرف نهادی خاص این نشست ها را برهم زد.

وی ادامه داد: در این برنامه ها هرگونه ملاحظاتی از مجاری شورای تامین استان ها می گذرد که نمایندگان نهادهای ذیربط در آن حضور دارند و لغو این برنامه ها نیز تنها با اعلام رسمی و بیان مستندات امنیتی می تواند قابل قبول باشد.
قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی لغو این نشست ها را بدعتی نامبارک دانست که می تواند اشاعه دهنده بی قانونی و تفسیر شخصی از قانون باشد.
سالاری یادآور شد:‌ لغو مجوز اجتماعات قانونی می تواند بدعت گذاری برای سایر برخوردهای سلیقه ای در تمامی حوزه ها باشد، برخوردهایی که می تواند دایره وسیع و خارج از قانون پیدا کند به نحوی که دیگر از دست قانون هم کاری بر نیاید.
وی با بیان این که مسئولان و نهادهایی که این دست کارها با نظر مساعد آنان انجام می پذیرد باید جوابگو باشند، گفت: ممانعت از اجرای قانون نقض صریح حقوق شهروندی است و تاکید دولت بر اجرای قانون آن از مطالبات اساسی مردم بوده و همه باید در چارچوب مقررات عمل کنند.
سالاری تصریح کرد: کشور دارای ضوابط و قوانین معلوم و مشخص است و تخلف و دور زدن قانون در هر صورت مورد قبول نیست و مذموم است وکسانی که بدون دلیل موجه قانونی به لغو برنامه های قانونی مبادرت می کنند باید در نهایت جوابی قانع کننده به افکار عمومی بدهند.
سالاری در گفت و گو با ایرنا، ادامه داد: موضع رییس جمهوری و رییس قوه مقننه درباره لغو سخنرانی علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد بجا و مناسب بود.
وی با تاکید بر ضرورت تبیین و تحلیل دقیق ابعاد بررسی های قانونی این گونه اتفاقات خاطرنشان کرد: روند جامعه دموکراتیک و مردم سالاری دینی و حقوق شهروندی از مسیر یک سیاست واحد می گذرد و در این بین وجود سیاست های چند گانه در کشور می تواند در این روند واحد خلل ایجاد کند.
سالاری با یادآوری تاکیدات مسئولان ارشد نظام برای حفظ وحدت و برادری اظهارداشت: مسئولان کشور باید فعالانه در راستای حمایت از آزادی بیان مطابق با قانون اساسی تلاش کنند و اجازه ندهند اقداماتی برخلاف حقوق اساسی ملت بوقوع بپیوندد و در عین حال وحدت و انسجام خود را نیز حفظ کنند.
به گزارش ایرنا، علی مطهری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی بنا بود یکشنبه هفته گذشته در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس پیرامون تحلیل واقعه کربلا سخنرانی کند که لغو شد.
مطهری در آن روز درباره لغو سخنرانی خود در مشهد به رییس جمهوری نامه نوشت.
پس از انتشار نامه مطهری بسیاری از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لغو سخنرانی وی واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
رییس جمهوری نیز در پاسخ به نامه علی مطهری در خصوص لغو برنامه سخنرانی وی در روز اربعین حسینی در مشهد مقدس بدنبال اقدامات دادستانی این شهر، دستوراتی را خطاب به وزرای کشور و دادگستری صادر کرد.
وی تاکید کرد تعرض به آزادی های اساسی در کهف حصین ثامن الائمه(ع) مایه شرمساری است.
302/300

کد خبر: 707914

وب گردی

وب گردی