همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از 28 استاد، کارمند و دانشجوی برتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تجلیل شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، همایشی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه، استادان و دانشجویان به همراه کارگاه آموزشی جستجوی مقالات فارسی و لاتین در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به رمز گشایی مساله مطالعه در ایران و علل پایین بودن سرانه مطالعه پرداخت وگفت: به جایی رسیدیم که کتاب را کنار گذاشتیم و خانواده ها و سایر افراد با فرهنگ کتاب خوانی نامانوس شده اند که این مشکل به یک نسل و یک قرن برنمی گردد بلکه طی یک فرایندی جوانان ما از کتاب دور شدند و کتاب را از زندگی روزانه خود حذف کردند و مطالعه که حذف شود تفکر از افراد گرفته می شود و پذیرش خیلی چیزها برای کسی که اهل مطالعه نباشد راحت تر است.

دکتر شهرام مشهدی زاده افزود: اهل مطالعه بودن و با کتاب بودن دریچه خیلی از خطا ها گرفته می شود هرچند ممکن است کسانی که اهل مطالعه هستند هم خطا بکنند ولی این امیدواری هست که این افراد زودتر به صراط مستقیم منتهی می شوند.

رئیس اداره کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این همایش گفت: توسعه و تبیین فرهنگ مطالعه ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی هیچ جامعه ای به پیشرفت های علمی و اجتماعی دست نخواهد یافت.

دکتر محمد اسماعیلی فارسانی افزود: در این همایش کتاب "سیمای اولیاء الله" تألیف دکتر امیرحسین همتی عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با توجه به فروش ویژه و چاپ دوم، به عنوان کتاب برتر سال انتخاب و تجلیل شد.

وی اظهار کرد: کتابخانه های دانشگاهی قلب و مرکز فعالیتهای پژوهشی و آموزشی هستند و منابع اطلاعاتی مورد نیاز دانشجویان و استادان که محور اصلی آموزش و پژوهش هستند را فراهم می کنند.

رئیس اداره کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: تجلیل از کتابداران، برگزاری مسابقه کتابخوانی در سه سطح دانشجویی، کارکنان و استادان، تجلیل از کتاب خوانان برتر، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب بین فرزندان کارکنان و استادان و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله اقدامات انجام گرفته در هفته کتاب و کتاب خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است.

اضافه می شود: در همایش کتاب و کتابخوانی دانشجویان با برگزاری کارگاهی آموزشی، باعنوان جستجوی پایگاه های علمی فارسی و لاتین آشنا شدند.

200

کد خبر: 708022

وب گردی

وب گردی