مسمومیت با گاز منواکسیدکربن علت مرگ محیط بان دنا اعلام شد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد مسمومیت با گاز منو اکسید کربن را دلیل مرگ «حسن دانا نسب» محیط بان منطقه حفاظت شده دنا اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، کامروز امینی گفت: براساس نمونه برداری‌ها و کالبدشکافی بر روی جسد آن مرحوم مشخص شده که علت مرگ به دلیل گازگرفتگی بوده است.
او تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده توسط پزشکی قانونی مورد مشکوکی از مسائل جنایی در زمینه مرگ محیط بان دنا وجود نداشت.
«حسن دانا نسب» یکی از محیط‌بانان منطقه حفاظت شده دنا روز گذشته در اتاق کوچکی در باغ شخصی‌اش و در نزدیکی پاسگاه محیط بانی «خونگاه» فوت کرد.
از آنجا که خانواده و اداره کل محیط زیست استان مرگ این محیط بان را مشکوک دانسته بودند، جسد وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: به گفته خانواده مرحوم دانانسب، آن مرحوم 2 روز پیش که از منزل خارج شده بود، از وی بی اطلاع بودند تا اینکه غروب دیروز متوجه مرگ او در اتاق کوچکی در باغش شدند.
به گفته ی هادی سینایی مرحوم دانانسب یکی از محیط بانان شجاع و با سابقه برای حفاظت از محیط زیست استان بوده که بالای 22 سال سابقه خدمت داشت.
استان کهگیلویه و بویراحمد دارای حدود 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده است.
پارک ملی دنا با وسعتی معادل 93 هزار و 660 هکتار دارای بیش از 238 گونه متنوع جانوری و افزون بر یکهزار و 100گونه گیاهی و دارویی است.
این زیست کره به عنوان پنجاهمین ذخیره گاه مطرح زیست کره دنیا با میانگین بارش سالانه 832 میلیمتر دارای بیش از 2 هزار و 100 گونه گیاهی، 25 گونه نادر جانوری از گروه پستانداران، 25 گونه جانوری خزنده از جمله گرزمار و لاسترای و 100 گونه پرندگان نادر است.

700/703

کد خبر: 708033

وب گردی

وب گردی