«تانگوی تخم مرغ دان» در منشور هنر خوانده می شود

امروز، شنبه ششم آذرماه، ساعت 18 نمایشنامه گل یاس نوشته‌ی زنده‌یاد محمود استادمحمد و نمایشنامه‌ی تانگوی تخم مرغ داغ، نوشته‌ی زنده‌یاد اکبر رادی، توسط گروه وَ ناگهان، به کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان در تماشاخانه‌ی فنی‌زاده‌ی موسسه‌ی منشور هنر، خوانده می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز بنابر اخبار رسیده، مرتضا حقیقت‌بیان، کارگردانِ این دو نمایشنامه‌خوانی درخصوص خوانش این دو اثر چنین گفت: گروه وَ ناگهان از زمان تأسیس خود - هفده سال پیش - اجرا و پژوهش‌های نظری/عملی بر متون نمایشی نویسندگان دههٔ چهل و پنجاه را در برنامهٔ اصلی خود داشته است. نویسندگانی چون زنده‌یادان بیژن مفید، محمود استادمحمد و اکبر رادی از آن جمله بوده‌اند؛ نظر به نمایش‌نامه‌های عباس نعلبندیان، بهرام بیضایی و غلامحسین ساعدی هم در برنامه‌های آتی این گروه خواهد بود.

حقیقت‌بیان که دو سال است مدیریت اجرا در گروه وَ ناگهان را نیز برعهده دارد، دربارهٔ خوانش همزمان این دو اثر افزود: این دو زنده‌یاد، از دور و نزدیک، قرابت و ارادتی متقابل نسبت به یکدیگر داشته‌اند، احوالی که در نسل‌ من، نسل امروز تئاترمان و به ویژه در ارتباط نویسندگان تئا‌تر، کمتر به چشممان می‌آید. شاید این یاد مشترک در کنار هم با گروهی مشترک، معنایی فرا‌تر از خوانش دو نمایش‌نامه را دست کم برای خودمان داشته باشد.

نقش‌خوانانِ نمایش گل یاس، نوشتهٔ زنده یاد محمود استادمحمد به ترتیب ایفای نقش: سهیل بابایی. محمد پارسا. ماندانا جباری. دریا یاسری. پریسا صنعتکار هستند و نقش‌خوانانِ نمایش تانگوی تخم مرغ داغ: علی افشاری. سعید جمشیدی‌پور. دریا یاسری. محمد پارسا. ماندانا جباری. سهیل بابایی. پریسا صنعت کار. صبا آزادی. نگار بیگی خواهند بود.

گروه وَ ناگهان که روزبه حسینی مؤسّس و سرپرست آن است، امروز ششم آذرماه رأس ساعت ۱۸ در تماشاخانهٔ فنی‌زادهٔ موسسهٔ منشور هنر به نشانی، خیابان انقلاب، خیابان نجات‌اللهی (ویلا). کوچه مراغه. پلاک ۲. این دو خوانش را به کارگردانی مرتضا حقیقت‌بیان، جوان‌ترین کارگردانِ گروهِ وَ ناگهان برگزار می‌کند. علاقمندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از سایت تیوال یا به صورت حضوری خریداری کنند.

502500

کد خبر: 708082

وب گردی

وب گردی