تلاش گارد ساحلی یونان برای نجات 150 پناهجو

گارد ساحلی جزیره «پلی لو» یونان اعلام کرد که از صبح امروز (شنبه) تلاش هایش را برای نجات قایقی حامل 150 پناهجو که در نزدیک سواحل جزیره ' پی لو' دچار حادثه شده، آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز گارد ساحلی جزیره پلی لو افزود: یکی از پناهجوان با استفاده از شماره اروپایی تلفن 112 این حادثه را اعلام کرده و ما با دریافت سیگنال اضطراری مبنی بر دچار حادثه شدن یک قایق حامل 150 پناهجو از صبح امروز تلاش های خود را برای یافتن این قایق و نجات پناهجویان آغاز کرده ایم.
بر اساس اعلام گارد ساحلی، دو کشتی و قایق گارد ساحلی به همراه هشت فروند کشتی تجاری در حال تجسس برای یافتن این پناهجویان هستند ولی تاکنون اثری از آنان بدست نیامده است.
بر اساس گزارش گارد ساحلی جزیره پی لو، این تعداد مهاجر با یک قایق بادی تلاش کرده بودند خود را به سواحل یونان برسانند ولی به علت طوفانی بودن دریا و وزش باد شدید با مشکلات جدی روبرو شده اند.
بر اثر جنگ افروزی غرب به ویژه آمریکا در کشورهای دیگر بخصوص کشورهای خاورمیانه و آفریقا، با بهره گیری از گروه های تروریستی، هر روزه تعداد زیادی از شهروندان این کشورها برای نجات جان خود و فرزندانشان مجبور به ترک وطن می شوند و تعداد زیادی از آنان قبل از رسیدن به مقصد در دریا یا مسیر خشکی جان خود را از دست می دهند.
غرب بخصوص آمریکا با به راه انداختن جنگ های نیابتی در کشورهایی همچون سوریه، عراق، افغانستان ، یمن و نیز تعدادی از کشورهای آفریقایی با بهره گیری از گروه های تروریستی و همراهی تعدادی از کشورهای عربی وابسته و همپیمانان خود، باعث تخریب خانه و کاشانه شهروندان این کشورها شده و تاسیسات زیر بنایی این کشورها را نابوده کرده اند و شهروندان این کشورها برای رهایی از خشم جنون آمیز گروه های تروریستی و اربابانشان، مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 708123

وب گردی

وب گردی