١٧٠ شرکت دانش بنیان به صورت رسمى در دانشگاه آزاد اسلامى به ثبت رسیده است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری 242 واحد در فضای 800 متر مربعی محصولات علمی و فناوری خود را در جشنواره فن‌آوری عرضه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه 2018، بعد از ظهر امروز با حضور ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، موسی‌خانی رئیس واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس کمیته رباتیک ملی ایران و داوود ثمری رئیس کل ستاد توسعه و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

ابراهیم واشقانی فراهانی در خصوص فعالیتهای دانشگاه آزاد اسلامی در هفته پژوهش اظهار کرد: از تاریخ 21 آذرماه هفته پژوهش آغاز می‌شود. به همین دلیل دانشگاه آزاد اسلامی هم در این هفته، فعالیتهایی را در نظر دارد. فعالیتهای دانشگاه آزاد در سه سطح واحدها، استانها و کشوری است. این دانشگاه در سطح واحدها از دانشجویان و اعضای هیات علمی که فعالیتهای پژوهشی داشته‌اند تجلیل و قدردانی می‌کند. از طرف دیگر، از واحدها خواسته شده تا از میان اعضای هیات علمی پژوهشگر و برتر را به استان مربوطه معرفی و انتخاب کنند. در استانها هم با توجه به استانداردهای موجود پژوهشگران برتر انتخاب ‌مى شوند. بنابراین، از 231 نفر به عنوان هیات علمی در همه استانها تجلیل میشود و از این میان با توجه به استاندارد، 11 عضو هیات علمی را به وزارت علوم معرفی می‌کنیم تا در آنجا براساس معیارهای این وزارتخانه یکی از این 11نفر به عنوان پژوهشگر برتر کشور معرفى شود.

او همچنین یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در فضای 800 متر مربعی و همچنین با همکاری 242 واحد با به وجود آوردن غرفه‌های متعدد، محصولات علمی و فناوری خود را که از طراز بالایی هم برخوردار هستند به مشتریان و سرمایه‌گذاران عرضه می‌کند.

او افزود: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و گام برداری در جهت تجاری سازی محصولات از بزرگترین افتخارات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است. در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی 170 شرکت دانش بنیان را به صورت رسمی ثبت کرده و در حال بررسی و ارزیابی سایر شرکت‌هایی با این ویژگى است.

رئیس واحد قزوین:دانشگاه آزاد اسلامى با تحارى سازى محصولات در راستاى اقتصاد مقاومتى گام برمیدارد

مرتضی موسی‌خانی رئیس واحد قزوین در نشست خبری رباتیک آسیا - اقیانوسیه 2018 درباره فعالیتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امسال در جشنواره هفته پژوهش با قوت بسیار بیشتر از سال گذشته شرکت و آخرین عرضه‌های پژوهشی خود را ارایه می‌کند.

موسى خانى ادامه داد: در این جشنواره واحدها، ساها، باشگاه پژوهشگران جوان، مدارس سما و..... هرکدام غرفه‌ای جداگانه دارند و محصولات دانش بنیان و همچنین محصولات تجاری شدة خود را در فضای 800 متر مربعی عرضه می‌کنند.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این جشنواره قراردادهایی را با سایر دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در خصوص محصولات دانش بنیان منعقد می‌کند و همچنین در مدت برگزاری این جشنواره تفاهمنامه‌های مهمی نیز با تولیدکنندگان مختلف امضاء خواهیم کرد. او ادامه داد: ما با کمک ریاست و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین با سابقة طولانی که در فعالیت‌های رباتیک داشته‌ایم، توانستیم عهده‌دار برگزاری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه 2018 باشیم. این در صورتی است که کشور روسیه نیز خواهان برگزاری این مسابقه بود اما به علت حضور ما در پکن و همچنین سابقه 11 ساله در این حوزه افتخار برگزاری این مسابقه به جمهوری اسلامی ایران رسید.

او اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شرکت‌های دانش بنیان را به وجود آورد تا در راستای فرمایشات رهبری و عملی سازی اقتصاد مقاومتی گام بردارد. از این‌رو 6 محصول این دانشگاه به عنوان محصولات برتر کشور انتخاب و تجاری سازی شده است و امیدواریم که بتوانیم توفیقات بیشتری را نیز در این حوزه به دست آوریم.
داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرکتهای دانش بنیان اظهار کرد: در جلسه کمیته فنی شرکتهای دانش بنیان، تاییدیه شرکت خدمات تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی داده شد. این کمیته در مبحث‌های مربوط به شرکت‌های دانش بنیان، واحدها و هسته‌های فناور مشاوره و در جهت ثبت اختراع، رصد بازار، خدمات خصوصی و قوانین و مقررات و هرگونه فعالیتی که به اقتصاد دانش بنیان منجر شود به پژوهشگران خدمات‌رسانی می‌کند.
او افزود: این کمیته که در آینده نزدیک کار خود را با مشاوره و خدماتی از این دست آغاز می‌کند، با گذشت مدت زمانی در بحث تجاری‌سازی نیز پیش‌روی می‌کند و به این واسطه پژوهشگران را در خصوص فعالیتهای پژوهشی توانمند می‌کند.
او ادامه داد : شرکت خدمات تجاری سازی علاوه بر آنکه به همه شرکت‌ها، واحدها و هسته‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی خدمات می‌دهد، به سایر شرکت‌ها و پژوهشگرانی که وابسته به دانشگاه نیستند نیز اطلاعات لازم را می‌دهد.

٢٠٣/٢٠٠

کد خبر: 708126

وب گردی

وب گردی