صحبت های دو نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون استیضاح وزیر راه و شهرسازی

پس از وقوع حادثه تصادف دو قطار مسافربری سمنان گمانه زنی هایی منوط بر استیضاح وزیر راه و شهرداری صورت گرفت.

ایسکانیوز، راضیه فراهانی: صبح روز جمعه در ساعت 7:40، دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان نزدیک سمنان به یکدیگر برخورد کردند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنانمان شد.

حسن روحانی رییس جمهوری به دنبال این سانحه، خواهان بررسی و اعلام دلایل وقوع این حادثه تلخ و معرفی مقصرین احتمالی و بکارگیری تمام اقدامات لازم برای درمان سریعتر مصدومان شد.

همچنین ظهر روز شنبه 6 آذر ماه جلسه رسیدگی به این حادثه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم، طی نامه‌ای به رییس کمیسیون عمران تاکید کرد تا در اسرع وقت کمیته‌ای به محل سانحه اعزام و ضمن بررسی دقیق موضوع،گزارش نهایی را به مجلس ارائه کنند.

در ادامه این حادثه، اخباری مبنی بر استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در رسانه های داخلی پخش شد.

این خبر در حالی آمد که آخوندی سومین وزیر استیضاحی در دولت یازدهم است، وی 14 مهر 94 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای استیضاح حاضر و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. در پایان نمایندگان از پاسخ های وی قانع و وزیر راه و شهرسازی کارت زرد از بهارستانی ها دریافت نکرد.

به دنبال حادثه برخورد دو قطار مسافربری در سمنان خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با این که آیا عباس آخوندی باز به مجلس می رود و مورد استیضاح واقع می شود، به گفت و گو با دو عضو کمیسیون عمران پرداخت که در ادامه آورده می شود:

رجبی: مطلبی در رابطه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی نشنیده ام

فرج الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که اخباری از برخی رسانه ها مبنی بر این استیضاح وزیر راه آمده، گفت: حقیقتا از دوستان نماینده ام مستقیما مطلبی در رابطه با استیضاح آقای آخوندی نشنیده ام. بهتر این است که منتظر بمانیم تا گزارش وزیر راه بیاید. وزیر راه گفتند تمام مکالمات ضبط و مستندات موجود است، براساس آن مستندات گزارشی بدهد و بعد بر حسب گزارش راجع به اقدام بعدی، مجلس تصمیم می گیرد چون هنوز ما نمی دانیم که موضوع گزارش چیست.

وی در پایان افزود: این خبر را نه تایید و نه تکذیب می کنم چون هنوز اطلاعی ندارم.

غراوی:جلسه ای بابت استیضاح آخوندی ظرف چند روز آینده تشکیل می شود

شهرام کوسه غراوی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این که اجازه دهید جلسه در رابطه با این که آیا استیضاح وزیر راه و شهرسازی تشکیل شود یا خیر، گفت: این جلسه ظرف چند روز آینده تشکیل می شود زیرا دستورش را آقای لاریجانی داده بود تا کمیسیون بحث و بررسی کند و بعد از بررسی انشالله نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

300/302

کد خبر: 708141

وب گردی

وب گردی