بیست و دومین دوره مسابقه قرآن و عترت در دانشگاه آزاد بیرجند

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد واحد بیرجند با اعلام اینکه این واحد، مقام اول را در خصوص اشاعه فرهنگ اقامه نماز در کشور را کسب کرده است؛ به شرح فعالیت های فرهنگی آن پرداخت.

حسین واقعی ،معاون فرهنگی دانشگاه آژاد اسلامی واحد بیرجند با برشماری فعالیت های مختلف این واحد دانشگاهی، به شرح برخی از آن ها پرداخت و به ایسکانیوز گفت: برگزاری بیست و دومین دوره مسابقه قرآن و عترت را در یکی، دوماه آینده در برنامه داریم.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: این مسابقه به صورت و کتبی و شفاهی، در رشته های مختلف قرآنی برای اساتید، کارمندان و دانشجویان برگزار می شود. نزدیک پانصد نفر در این مسابقه شرکت می کنند و نفرات اول و دوم، به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

او در رابطه با شرکت در نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی بیان کرد: در واحد کرج و با مشارکت استان نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی برگزار می شود که واحد بیرجند نیز در آن شرکت خواهد داشت.

واقعی همچنین اظهار کرد: اخیراً جلساتی برای شکل دهی به کانون های اجتماعی برپا کردیم تا بین شوراهای دانشجویی هماهنگی ایجاد کند.

واقعی با اشاره به کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه گفت: براساس فرمایشات رهبری، کرسی های آزد اندیشی را برگزار کردیم کردیم که تاکنون دو کرسی ازدواج و اعتیاد برگزار شده است.

او همچنین بیان کرد: یک تعزیه خوانی در دهه آخر صفر خواهیم داشت. همچنین نمایشگاه عفاف و حجاب را در پیش داریم که از سوی هیئت مذهبی فاطمیون برگزار می شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند با اشاره به هفته بسیج و برنامه های آن گفت: برای هفته ی بسیج تاکنون اقداماتی مانند برگزاری مراسم بزرگداشت هفته بسیج، خواندن زیارت عاشورا و غبار روبی مزار شهدا انجاام شده است. همچنین نشست حلقه های معرفت بسیج اساتید و بسیج دانشجویی نیز برگزار می شود.

واقعی در پایان سخنان خود اضافه کرد: دانشگاه بیرجند در خصوص اشاعه فرهنگ اقامه نماز، مقام اول استانی و کشوری را از آن خود کرده است.

502500

کد خبر: 708146

وب گردی

وب گردی