فرزاد موتمن: جشنواره فیلم فجر در حد گردهمایی فیلمسازان و منتقدان است

فرزاد موتمن گفت: مشکل اصلی در سینمای ایران فیلمنامه است و اصولا فیلمنامه خوب نداریم به همین دلیل فیلمنامه «سراسر شب» را برای اولین بار در طول سال های فعالیتم در سینما خودم نوشتم.

فرزاد موتمن، کارگردان سینما درباره فیلمنامه «سراسر شب» که به تازگی نوشتن آن را تمام کرده و موفق به دریافت پروانه ساخت آن شده است،به ایسکانیوز، گفت: «سراسر شب» فیلمنامه ای اقتباسی است که بر اساس رمان های «گرسنگی» نوشته کنوت هامسون، «پس از تاریکی» اثز هاروکی موراکامی و «زیبای خفته» به قلم شارل پرو نوشته شده است، در واقع از چند رمان برای نگارش این فیلمنامه استفاده کرده ام، «سراسر شب» داستان عجیبی دارد و توضیح بیشتر درباره آن را به پس از ساخت آن موکول می کنم.

وی افزود: برای ساخت این فیلم به سرمایه نیاز داریم که باید فراهم شود تا بتوانم فیلم را کلید بزنیم. مجوز فیلم هم صادر شده است و با تهیه کننده هم برای تولید آن صحبت کرده ام.
موتمن از آن دسته فیلمسازانی است که همیشه از وجود یک فیلمنامه نویس در کنار خود بهره برده است اما این بار خود دست به قلم شده و فیلمنامه «سراسر شب» را نوشته است، او درباره این اتفاق، گفت: مشکل اصلی در سینمای ایران فیلمنامه است و اصولا فیلمنامه خوب نداریم به همین دلیل فیلمنامه «سراسر شب» را برای اولین بار در طول سال های فعالیتم در سینما خودم نوشتم. «سراسر شب» فیلمنامه ای است که به تازگی نوشته ام و در واقع دیگر بریدم چون نویسنده نداریم و نمی توانند فیلمنامه های درست و حسابی بنویسند.

او با اشاره به اینکه «سراسر شب» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، حضور نخواهد داشت، درباره دلایل تغییراتی که هر سال در جشنواره فیلم فجر، رخ می دهد، گفت: جشنواره فجر، فستیوالی دولتی است؛ چه چیزی در جامعه ثبات دارد که شما به دنبال ساختار ثابت در جشنواره فیلم فجر هستید؟! آیا قانونمند بودن در جامعه وجود دارد که می خواهیم جشنواره را قانونمند کنیم.

وی افزود: چرا وقتی بحث مسائل مربوط به سینما می شود همه چیز را در خلاء می بینیم؟! چرا فکر می کنیم باید ثباتی وجود داشته باشد. این جشنواره هم شبیه به جامعه است.

جشنواره فجر محدودیت هایی را دارد و در واقع در سطح یک جشنواره ملی است، در حد یک جشنواره ملی هم کارش را خوب انجام می دهد و اتفاقی که باید در آن بیفتد خواهد افتاد و در واقع نوعی بیلان کار سالانه است، این جشنواره بیشتر در حد یک گردهمایی فیلمسازان و منتقدان است.

501500

کد خبر: 708150

وب گردی

وب گردی